מנכ"ל יאט"א למופז: פעל למנוע את העלאת אגרות הנמל בכ-51%

ג'ובאני ביסיניאני פנה היום לשר התחבורה מופז והפציר בו לדחות את כוונתה של רש"ת להעלות את אגרות הנמל. "לא רק שמדובר בהעלאה חסרת תקדים, אלא גם הכוונה לעשות כן היא ללא כל דיון מוקדם ושקיפות בנושא מול ארגון יאט"א"


00:00 ,21.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ג'ובאני ביסיניאני פנה היום לשר התחבורה מופז והפציר בו לדחות את כוונתה של רש"ת להעלות את אגרות הנמל. "לא רק שמדובר בהעלאה חסרת תקדים, אלא גם הכוונה לעשות כן היא ללא כל דיון מוקדם ושקיפות בנושא מול ארגון יאט"א"
 
ארגון יאט"א פנה במכתב לשר התחבורה הישראלי, שאול מופז, בבקשה שיפעל לדחות את כוונת רשות שדות התעופה (IAA) להעלות את אגרות הנמל בכ-51%. זאת עד אשר רש"ת תתייעץ עם ארגון יאט"א ועם 40 חברות התעופה החברות בארגון אשר משתמשות כרגע בשירותי רש"ת ובמרחב האווירי של ישראל.
 
מנכ"ל ארגון יאט"א, ג'ובאני ביסיניאני, כתב למופז כי "לא רק שמדובר בהעלאה חסרת תקדים, אלא גם הכוונה לעשות כן היא ללא כל דיון מוקדם ושקיפות בנושא מול ארגון יאט"א וחברות התעופה החברות בו וכן עם ארגון התעופה האזרחי הבינלאומי (ICAO)".
 
יש לציין כי ארגון התעופה האזרחי הבינלאומי (International Civil Aviation Organization) קורא לקיים דיונים לפני כל שינויים בתעריפים או שינויים במבני התעריפים, וזאת על מנת להבטיח כי חברות התעופה מודעות לתשלומים שעליהם לשלם וכי יש להם זמן היערכות מספק להגיב לשינויים.
 
מנכ"ל ארגון יאט"א הוסיף וכתב לשר מופז כי "תעשיית התעופה נאבקת כרגע עם משבר עלויות חמור הנובע מהעלויות הגבוהות של מחירי הדלק והכלכלה העולמית הנמצאת במיתון, דבר אשר משפיע על הביקושים בתעשייה".
 
ביסיניאני הוסיף וכתב כי "אנו מפצירים בך לדחות כל כוונה לשינוי ברמה של אגרות הנמל ומבנה האגרות, וזאת עד שתהיה הזדמנות לדיון מלא ומשמעותי מול ארגון יאט"א ומול חברות התעופה".
 
נזכיר כי בחודש שעבר הוקם ועד פעולה למניעת העלאת האגרות בנתב"ג על ידי חברות התעופה הישראליות והזרות הפועלות בנתב"ג והחברות בארגון יאט"א.
 
בין האגרות שרש"ת עשויה להעלות את מחיריהן נציין את אגרת החנייה, האגרה לנוסע, האגרה לשינוע כבודה, אגרת פיקוח אווירי, אגרת שירותי ניקיון. יש לציין כי מחירי האגרות החדשים מתייחסים גם לאגרה של טיסות פנים ארציות וכן לטיסות שפועלות מטרמינל 1 וטרמינל 3. כמו כן, רשות שדות התעופה קבעה שער חליפין קבוע לדולר העומד על 3.4 שקלים.
 
תעריפי האגרות החדשות יעמדו בקרוב לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה לפניית Port2port כי מכתבו של מנכ"ל יאט"א אכן הגיע אך השר טרם הגיב לפנייתו.