מנכ"ל איגוד לשכות המסחר: "יש להפחית אגרות היצוא בממן"
יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, פנה היום לבן ציון סלמן, מנכ"ל משרד התחבורה, בדרישה לבטל את העלייה באגרות הניטול למטעני יצוא שהתייקרו ב- 10 אחוזים ואת קיצור תקופת הפטור לאחסון רגיל של מטענים ביצוא מ- 10 ימים ל- 3 ימים
00:00 ,12.08.2003
"ממן מנצלת את מעמדה המונופוליסטי כדי לייקר את שרותיה ללא הצדקה"
יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, פנה היום לבן ציון סלמן, מנכ"ל משרד התחבורה, בדרישה לבטל את העלייה באגרות הניטול למטעני יצוא שהתייקרו ב- 10 אחוזים ואת קיצור תקופת הפטור לאחסון רגיל של מטענים ביצוא מ- 10 ימים ל- 3 ימים.
פניית מנכ"ל האיגוד נעשתה בתגובה להודעת ממן על יקור האגרות ביצוא ועל קיצור תקופת הפטור לאחסנת מטענים מ- 10 ימים ל- 3 ימים. כך, לדוגמא, מוצר במשקל של עד 10 קילוגרם, מחויב היום באגרה של 7.35 שקל ביום הרביעי לאחסנה, אגרה שלא היתה קיימת עד כה. תוך יום אחד, קופצת האגרה למחיר של 10.18 שקל וכך הלאה. ביום ה- 10 לאחסנה, התשלום עולה כבר ל- 41.22 שקלים, למעלה מפי 5 תוך 7 ימים, לעומת הפטור המוחלט שהיה נהוג עד כה.
במכתבו מציין שוסטק כי העלאת התעריפים, מייקרת את עלויות היצוא ופוגעת קשות ביכולותיו של היצוא הישראלי לעמוד בתחרות העולמית הקשה, ועוד בתקופה של מיתון קשה. "שנויים אלה מוכיחים פעם נוספת את העובדה כי בהעדר כל תחרות, ממן מנצלת את מעמדה המונופוליסטי כדי לייקר את שרותיה, וללא הצדקה".
שוסטק מוסיף ואומר כי, הפתרון היחיד למניעת תופעות חוזרות של העלאת מחירים בלתי מוצדקות בממן, הוא באמצעות מתן היתר לפתיחת מסופי מטען עורפיים ליד שטח נתב"ג. מסופים אלה יצרו שוק פתוח ותחרותי, יביאו להפחתת תעריפים ויוזילו את העלויות העסקיות למשתמשים.
יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, פנה היום לבן ציון סלמן, מנכ"ל משרד התחבורה, בדרישה לבטל את העלייה באגרות הניטול למטעני יצוא שהתייקרו ב- 10 אחוזים ואת קיצור תקופת הפטור לאחסון רגיל של מטענים ביצוא מ- 10 ימים ל- 3 ימים.
פניית מנכ"ל האיגוד נעשתה בתגובה להודעת ממן על יקור האגרות ביצוא ועל קיצור תקופת הפטור לאחסנת מטענים מ- 10 ימים ל- 3 ימים. כך, לדוגמא, מוצר במשקל של עד 10 קילוגרם, מחויב היום באגרה של 7.35 שקל ביום הרביעי לאחסנה, אגרה שלא היתה קיימת עד כה. תוך יום אחד, קופצת האגרה למחיר של 10.18 שקל וכך הלאה. ביום ה- 10 לאחסנה, התשלום עולה כבר ל- 41.22 שקלים, למעלה מפי 5 תוך 7 ימים, לעומת הפטור המוחלט שהיה נהוג עד כה.
במכתבו מציין שוסטק כי העלאת התעריפים, מייקרת את עלויות היצוא ופוגעת קשות ביכולותיו של היצוא הישראלי לעמוד בתחרות העולמית הקשה, ועוד בתקופה של מיתון קשה. "שנויים אלה מוכיחים פעם נוספת את העובדה כי בהעדר כל תחרות, ממן מנצלת את מעמדה המונופוליסטי כדי לייקר את שרותיה, וללא הצדקה".
שוסטק מוסיף ואומר כי, הפתרון היחיד למניעת תופעות חוזרות של העלאת מחירים בלתי מוצדקות בממן, הוא באמצעות מתן היתר לפתיחת מסופי מטען עורפיים ליד שטח נתב"ג. מסופים אלה יצרו שוק פתוח ותחרותי, יביאו להפחתת תעריפים ויוזילו את העלויות העסקיות למשתמשים.
עשוי לעניין אותך
עתירה לבג"ץ – עד 2007 תותר הפעלת מסוף מטענים אחד בלבד בנוסף לממן
פורום מטען אוויר שיגר מכתב מחאה לשר ליברמן כנגד עדכון תעריפי האחסנה בממן
ממן מודיעה על עידכון תעריפיה בהתאם לצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים
גידול של 1% בתנועת המטענים בנתב"ג במחצית הראשונה של שנת 2003
חברות תעופה זרות הטסות לישראל יחוייבו להתקין דלת בטחון חסינת ירי
נדחה יישום תקנה בדבר חובת ניהול יומן נהג משאית