מנהל שדות התעופה של ברלין ביקר בנתב"ג

בביקור השתתף גם ראש ממשלת ברנדנבורג, המדינה החמישית בגודלה בגרמניה, מר מתיאס פלאטזק ולשניים נערך סיור מקיף בשדה וניתנו סקירות בתחום הביטחון ואבטחת שדות התעופה


00:00 ,18.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בביקור השתתף גם ראש ממשלת ברנדנבורג, המדינה החמישית בגודלה בגרמניה, מר מתיאס פלאטזק ולשניים נערך סיור מקיף בשדה וניתנו סקירות בתחום הביטחון ואבטחת שדות התעופה
 
ראש ממשלת ברנדנבורג, המדינה החמישית בגודלה בגרמניה, ומנהל שדות התעופה של ברלין ביקרו השבוע (16.3.09) בנתב"ג כאורחי רשות שדות התעופה. הביקור הרשמי, שנערך לבקשת ממשלת ברנדנבורג, נועד להציג בפני נציגי המדינה את נמל התעופה הבינלאומי של ישראל לקראת בניית נמל התעופה החדש בברלין וכן להידוק שיתוף הפעולה בין רשויות שדות התעופה של המדינות.
 
במסגרת הביקור נערך לראש הממשלה, מר מתיאס פלאטזק, ולמנהל שדות התעופה של ברלין, ד"ר ריינר שוורץ, סיור מקיף בנתב"ג וניתנו סקירות בתחום הביטחון ואבטחת שדות התעופה.
 
לביקור זה קדם ביקור מקצועי של משלחת מברנדנבורג בסוף 2007, במסגרתו התרשמו הגרמנים מאמצעי האבטחה וממקצועיות מערך הביטחון של נתב"ג. במהלך הביקור הקודם ביקשו הגרמנים את שיתוף הפעולה של הגורמים המקצועיים בנמל התעופה בן גוריון, על מנת ללמוד את תפיסת האבטחה הישראלית וטכנולוגיות האבטחה הנחשבות מהמתקדמות בעולם וכן את לקחי הפתיחה המוצלחת של טרמינל 3 בשנת 2004, זאת  לקראת הקמת נמל התעופה החדש בברלין.
 
בביקור סקר מנהל נתב"ג, מר זאב שריג, נושאים נרחבים בתחום הביטחון, ההערכות לפתיחת טרמינל חדש ופרויקטים בתחום איכות הסביבה. מפגש זה הינו הישג נוסף בביסוס מעמדה של רשות שדות התעופה ומעמדו של נתב"ג כמובילים בתחום השירות ואבטחת התעופה בעולם.
 
במסגרת הביקור סוכם על חתימה על מזכר הבנות בין הצדדים. יצוין כי לפני כשנה נחתם מזכר הבנות דומה עם רשות שדות התעופה של העיר לוס אנג'לס בקליפורניה.
 
מדוברות רש"ת נמסר כי נתב"ג מהווה מוקד עליה לגורמים רבים מעולם התעופה, המבקשים ללמוד על תפיסת האבטחה המתקדמת בנמל התעופה בן גוריון.
 
ברנדנבורג, השוכנת במזרח גרמניה, הוקמה ב-1990 לאחר נפילת חומות ברלין ואיחוד גרמניה. התיירות מהווה אחד ממקורות ההכנסה העיקריים של המדינה.