ממן: שיא בכמות המטענים המטופלים כתוצאה מעיצומי המכס

העלויות הנדרשות מהחברה לצורך טיפול במטען שהצטבר - מעל למיליון שקלים. החברה שחררה ביממה הראשונה לאחר סיום העיצומים כ-3,600 משגורים לעומת 1,500 משגורים המטופלים ביום רגיל בממוצע


00:00 ,19.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

העלויות הנדרשות מהחברה לצורך טיפול במטען שהצטבר - מעל למיליון שקלים. החברה שחררה ביממה הראשונה לאחר סיום העיצומים כ-3,600 משגורים לעומת 1,500 משגורים המטופלים ביום רגיל בממוצע
 
ממן מדווחת על שיא בכמות המטענים המטופלת במסוף בימים האחרונים כתוצאה מארבעת ימי העיצומים של עובדי המכס. עקב העיצומים לא שוחררו מטענים במשך מספר ימים, דבר שהוביל להצטברות של מטען רב. פריקת מטוסי המטען על ידי  ממן אפשרה לחברות התעופה גם במהלך העיצומים להפעיל את טיסות המטען ובכך לא נעצר גם המסלול העיקרי של היצוא האווירי ממדינת ישראל. עם זאת, כתוצאה מהעיצומים הצטברה כמות גדולה של מטען. במקביל, מטוסי מטען ומטוסי נוסעים ממשיכים להגיע ארצה עם יבוא. העלויות הנדרשות לצורך טיפול במטען שהצטבר מסתכמות במעל למיליון שקלים.
 
על מנת להתגבר על כמות המטען הגדולה שהצטברה במסוף, נערכה החברה בכוחות מתוגברים בכדי לפנות את מקומות האחסון  לקליטת המטען שהצטבר ולחזור לשגרה. במהלך 24 השעות הראשונות מסיום העיצומים ממן שיחררה כ-3,600 משגרים לעומת ממוצע של 1,500 משגרים ביום רגיל ו-1,900 משגרים בשיא. בבלדרים השתחררו כ-2,900 משגורים לעומת 1,000 משגורים ביום רגיל בממוצע ו-1600 בשיא. על מנת לצמצם את הפערים המשמעותיים שנוצרו נערכה ממן בהתאם והפעילה משמרות בנות 12 שעות ותגברה את כוח האדם. במהלך השביתה הצטברו 9 טיסות מטען וכ-300 משטחי מטוס.
 
מוטי לוין, מנכ"ל קבוצת ממן, ציין כי: "עיצומי המכס במהלך חודש מרץ בהיותו חודש קריטי במסוף המטענים הובילו להצטברות מטען רב. כפי  שציינתי עם פתיחת העיצומים, ישנם עיכובים משמעותיים בקצב קליטת המטענים. למרות  שנערכנו מבחינת כוח האדם, הארכת משמרות, פתיחת רמפות נוספות, קצב כניסת המטענים יצר צוואר בקבוק. השיא בשחרור המטענים מראה על עבודה מאומצת וזה ללא ספק מזרז את התהליך"
 
יחד עם זאת ציין מנכ"ל ממן כי על כל המעורבים בשרשרת האספקה להיאזר בסבלנות שכן הלחץ יימשך לפחות עד אמצע השבוע הבא.