ממן חנכה את מערכת האיחסון האוטומטית החדשה במסוף המטענים

המחסן החדיש והמשוכלל מאפשר אחסון ושליפה אוטומטית של מטענים מתוך 2800 תאי אחסון. המערכת מסתייעת בכ- 10 קרוניות הנעות על מסלול של כ- 300 מטר ומסוגלת לבצע כ- 360 תנועות בשעה


00:00 ,24.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
"ממן שואפת שבתוך שנתיים, כל מסוף המטענים יעבוד באופן אוטומטי", אמר מר אלי דלאל מנכ"ל ממן

אתמול קיימה חברת ממן טקס להשקת המחסן האוטומטי החדש במסוף המטענים. בטקס נכחו מאות רבות של מוזמנים שכללו מנהלי חברות תעופה, חברות לשילוח בינלאומי ולקוחות רבים. בטקס נשאו דברים מר אלי דלאל – מנכ"ל חברת ממן ופרופ' איזי בורוביץ – יו"ר הדירקטוריון של ממן.

לדברי מר אלי דלאל, המחסן האוטומטי החדש שנחנך הינו הגדול מסוגו בישראל. המחסן החדיש והמשוכלל מאפשר אחסון ושליפה אוטומטית של מטענים מתוך 2800 תאי אחסון. המערכת מסתייעת בכ- 10 קרוניות הנעות על מסלול של כ- 300 מטר ומסוגלת לבצע כ- 360 תנועות בשעה. המערכת החדשה הוקמה בתוך מסוף המטענים הקיים, נבנתה על שטח של 30X30 מ', וכוללת מערכת של שישה עגורנים אוטומטים מונחי מחשב.

על פי מקורות בחברת ממן, המערכת החדשה "משחררת" כ- 1800 מטר משטח מסוף המטענים, חוסכת עלויות אחזקת מחסנים חיצוניים ותשתיות כוח אדם.

במכרז להקמת הפרוייקט זכתה חברת יוניטרוניקס הישראלית, המתמחה בתיכנון והקמת פרוייקטים דומים, בשיתוף עם חברת SCHAFER הגרמנית המתמחה בייצור והקמת מערכות אחסון אוטומטיות. עלות הפרוייקט נאמדת בכ- 20 מליון ₪.
מר אלי דלאל, מנכ"ל ממן אמר: " חברת ממן, השער האוירי ליצוא וליבוא של מדינת ישראל, פועלת באופן שוטף לשיפור השירות ללקוח, תוך עמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר הנהוגים בעולם. המערכת החדשה של המחסן האוטומטי הינה מערכת אחסון ושליפת מטענים אוטומטית, מהמתקדמות ביותר בעולם ".
חברת "ממן – מסופי מטען וניטול" מפעילת מסוף המטענים בנתב"ג מספקת את מכלול שירותי הקרקע לייבוא ולייצוא דרך האוויר. המסוף מטפל במטענים בהיקף כולל של כ – 280 אלף טון בשנה, ומטפל בכל סוגי המטענים המיובאים לישראל והמיוצאים ממנה.