מירס תשדרג את מערכות הקשר של רש"ת בהיקף של 6 מליוני שקלים לתקופה של שלוש שנים

מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר: "שדרוג המערכת מעביר את רש"ת למערכת דיגיטלית מהמתקדמות מסוגה, תוך התאמת המערכת הציבורית לדרישות הביטחוניות, התפעוליות והמבצעיות של רש"ת"


00:00 ,03.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר: "שדרוג המערכת מעביר את רש"ת למערכת דיגיטלית מהמתקדמות מסוגה, תוך התאמת המערכת הציבורית לדרישות הביטחוניות, התפעוליות והמבצעיות של רש"ת"

רשות שדות התעופה (רש"ת) השלימה אתמול את שדרוג מערכות הקשר האלחוטיות שלה, המתבססות על גבי רשת מירס תקשורת, בנתב"ג ובכל שדות התעופה ומסופי הגבול ברחבי הארץ. מערכת זו תפעל במקביל למערכת הקיימת ועלותה מוערכת בכ – 6 מיליון ש"ח לתקופה של שלוש שנים.

המערכת נחנכה אתמול (ב') בטקס חגיגי שהתקיים בטרמינל 3 במעמד מנכ"ל רש"ת, מר גבי אופיר ומנכ"ל מירס, מר שמעון טל.

השלב הראשוני של הפרויקט יקיף את 600 המשתמשים בנתב"ג שישודרגו לרשת מירס ויתווספו לכ- 200 מכשירים הפועלים במעברי הגבול. הפרוייקט רחב ההיקף כולל את כל מערך השירות, הלוגיסטיקה, האבטחה ומגדלי הפיקוח של רש"ת.

מנכ"ל חברת מירס, מר שמעון טל, מסר היום כי "בחירתה של רש"ת במערכות התקשורת של מירס מוכיחה שוב את עליונותה הטכנולוגית של מירס בשוק. ניצול יתרונותיה של מירס, הכוללים שילוב של יכולות השרידות ואמינות גבוהה ביותר גם במצבי חירום, יחד עם מערכת ה - PTT, באים לידי ביטוי גם בפיתוח האפליקציות הייחודיות של מירס שהותאמו לצורכי רשות שדות התעופה".

מנכ"ל רש"ת, מר גבי אופיר, אמר כי הבחירה להמשיך את שיתוף הפעולה עם מירס התבססה על יכולותיה של מירס וכחלק מההיערכות לקראת פתיחת נתב"ג 2000. "שדרוג המערכת מעביר את רש"ת למערכת דיגיטלית מהמתקדמות מסוגה, תוך התאמת המערכת הציבורית לדרישות הביטחוניות, התפעוליות והמבצעיות של רש"ת".

המערכת החדשה, המחליפה את המערכת הוותיקה מסוג "רב-גל", מתבססת על רשת סלולרית דיגיטלית מתקדמת ומאופיינת ברמת כיסוי מרבית (כולל מקומות הנחשבים כחסרי קליטה כגון תעלות ומעליות) בזכות הרחבת התשתית הסלולרית שכללה הוספת אנטנות קליטה באתרי הרש"ת.

המערכת החדשה מציגה שתי אפליקציות למצבי חירום חדשות: הראשונה, מערכת תיעדוף (priority) המאפשרת, בתחילת אירוע חירום, לתת עדיפות בשירות למשתמשים הנמנים על כוחות החירום ובכך לאפשר את פעילותם בשלבים הקריטיים. השנייה, מערכת Emergency המאפשרת למשתמשים מסוימים בעת חירום "לשתק" את כל קבוצת הדיבור שלהם ומאפשרת להם לפרוץ לשידור במיידיות הגבוהה ביותר. שתי אפליקציות אלו מאפשרות לנהל מצבי חירום תוך תיעול יכולות הדיבור לטובת סדרי עדיפות בעת ניהול מצבי חירום.