מינהל התעופה האזרחית החליט להפסיק את טיסות חברת השכר הרוסית RUSSIA לישראל

ראש מינהל התעופה האזרחית תא"ל (מיל"), עמוס עמיר החליט היום (24.7.02) להפסיק את כל טיסותיה לארץ של חברת השכר הרוסית RUSSIA, בעקבות סרובו של מינהל התעופה האזרחית הרוסי לאפשר לשתי חברות שכר ישראליות לפעול בקו נתב"ג – מוסקבה. ההחלטה קיבלה את אישורו של שר התחב


00:00 ,25.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
בשל סרובם של הרוסים לאפשר ל- 2 חברות שכר ישראליות לפעול בקו תל אביב - מוסקבה
 
ראש מינהל התעופה האזרחית תא"ל (מיל'), עמוס עמיר החליט היום (24.7.02) להפסיק את כל טיסותיה לארץ של חברת השכר הרוסית RUSSIA, בעקבות סרובו של מינהל התעופה האזרחית הרוסי לאפשר לשתי חברות שכר ישראליות לפעול בקו נתב"ג – מוסקבה. ההחלטה קיבלה את אישורו של שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה.
 
ההחלטה על הפסקת הטיסות של חברת RUSSIA לישראל התקבלה לאחר שאתמול נכשלו שיחות התעופה בין ישראל לרוסיה בנושא הפעלת טיסות שכר בקו, בשל התעקשותם של הרוסים לאפשר רק לחברת שכר ישראלית אחת - חברת "סאן דור" - לפעול בקו. יצויין עוד כי הטיסות הסדירות בין שתי המדינות תמשכנה כרגיל.
 
דובר משרד התחבורה מסר כי הטיסה הראשונה של חברת RUSSIA הצפויה להתבטל בעקבות ההחלטה, אמורה הייתה לנחות בישראל מחר אחר הצהריים.
 
ראש מינהל התעופה האזרחית קיים הבוקר הערכת מצב בנושא, בהשתתפות נציגים של משרד החוץ, מינהל התעופה האזרחית וחברות "ישראייר", "סאן דור" ו"אל על" ובסיומה החליט שלא לאשר לחברת השכר RUSSIA לבצע טיסות בקו נתב"ג – מוסקבה כל עוד מינהל התעופה האזרחית הרוסי יעמוד בסרובו לשמור על עקרון ההדדיות בטיסות בקו.
 
יצויין כי מספטמבר 2000 ועד מרץ השנה (2002) ביצעו שתי חברות שכר רוסיות: "איירופלוט" ו- RUSSIA בין 2 ל-4 טיסות שכר שבועיות בקו מוסקבה – תל אביב, ואילו מהצד הישראלי לא בוצעו כל טיסות שכר, למעט מספר טיסות בודדות שבוצעו לאחרונה. ממרץ השנה טסה רק חברת שכר רוסית אחת, RUSSIA, לישראל. מיולי השנה מנסות שתי חברות השכר הישראליות "ישראייר" ו"סאן דור" לטוס למוסקבה, אולם הדבר נתקל בקשיים, בשל התעקשות הרוסים לאפשר רק לחברה אחת - חברת "סאן דור" לטוס.
 
סגן ראש מינהל התעופה, אריק בן ארי, שניהל את שיחות התעופה במוסקבה, מסר כי מינהל התעופה הרוסי נימק את סרובו לאפשר גם לחברת "ישראייר" לפעול בקו בשיקולים ביטחוניים.
 
ראש מינהל התעופה האזרחית, עמוס עמיר דחה בתוקף את טענתם של הרוסים. לדבריו, מדובר בטענה מוזרה ובלתי מתקבלת על הדעת, מאחר ורמת הביטחון שווה בכל חברות התעופה הישראליות.
 
עמיר ציין כי הסכם התעופה שנחתם בין ישראל לרוסיה קובע את שמירת עקרון ההדדיות בהפעלת הטיסות בין שתי המדינות. "עיקרון ההדדיות קובע את מספר הטיסות בין שתי המדינות ולא מי יבצע אותן" הוסיף עמיר.
 
ראש מינהל התעופה הנחה את אנשי משרדו לבצע את הסידורים המתאימים כדי להטיס לארץ נוסעים העלולים להפגע כתוצאה מהפסקת הטיסות של החברה הרוסית.
 
עמיר מסר כי מינהל התעופה האזרחית יאפשר למטוסים של חברת RUSSIA להגיע לישראל ללא נוסעים, כדי להחזיר למוסקבה נוסעים שכבר רכשו כרטיסים לטיסות החברה.