מחלוקת בין ישראל לפולין לגבי היקף טיסות שכר בין המדינות

מחלוקת בין ישראל לפולין לגבי היקף טיסות השכר בין המדינות - כך נודע אתמול ל-TheMarker. בכנס תעופה בינלאומי שהתקיים לפני כשבועיים בקלן, גרמניה, נפגש מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר, עם עמיתו הפולני וסיכם עמו עקרונית על הפעלת טיסות שכר בין שתי המדינות.


00:00 ,28.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
מחלוקת בין ישראל לפולין לגבי היקף טיסות השכר בין המדינות - כך נודע אתמול ל-TheMarker. בכנס תעופה בינלאומי שהתקיים לפני כשבועיים בקלן, גרמניה, נפגש מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר, עם עמיתו הפולני וסיכם עמו עקרונית על הפעלת טיסות שכר בין שתי המדינות.

ואולם בעוד פולין רוצה לפתוח את השמיים לטיסות שכר בלא הגבלה על מספר הטיסות והמושבים, מבקשת ישראל להגביל את מספר הטיסות לשתיים בשבוע לכל צד כדי להמשיך ולהגן על חברת אל על, המפעילה קו תעופה סדיר לפולין.

מדובר בהפעלת טיסות שכר לווארשה וייתכן שגם לקרקוב. כיום פועלות בקו התעופה בין שתי המדינות חברות התעופה הסדירות אל על ולוט, חברת התעופה הפולנית, והכוונה היא לאפשר לחברות שכר משתי המדינות להשתלב בהטסת נוסעים. בקרוב צפויות להתקיים שיחות רשמיות בין רשויות התעופה של ישראל ופולין.

זוהר אמר כי הקו לווראשה הוא דוגמה קלסית לשילוב טיסות שכר לפולין בגלל הביקוש הגבוה. לדבריו, חברות השכר הישראליות שיטוסו לפולין לא יפגעו באל על או בלוט, אלא יגבירו את התחרות לטובת הצרכן הישראלי.

היום יחלו מינהלות התעופה של ישראל ואוקראינה בשיחות על אפשרות של הפעלת טיסות שכר בין שתי המדינות.