מחיר הכסא

אל על הטמיעה את מערכת Manugistics המערכת נותנת תחזית לרמת הביקושים לטיסות ונתיבים ומתמחרת את מחירי הטיסות.


00:00 ,04.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אל על הטמיעה את מערכת Manugistics המערכת נותנת תחזית לרמת הביקושים לטיסות ונתיבים ומתמחרת את מחירי הטיסות.
 
כשאנחנו רוכשים כרטיס טיסה, יכול מאוד להיות שהנוסע שיישב לידיכם קיבל את הכרטיס בהנחה משמעותית, בלי שעשה כל מאמץ או היה אפילו מודע לכך שהוא מקבל הנחה.
 
המדיניות של חברות התעופה היא לא להשאיר מושב פנוי במטוס, גם אם לשם כך צריך למכור את הכרטיס במחיר זול יותר. מערכת Manugistics שמוטמעת בישראל באל על, נותנת את  הפתרונות ריווחים לחברות תעופה, ומסייעת בקביעת מחיר כרטיס הטיסה ליעדים השונים.
 
חברת ISCS =Inteligent Supply Chain Solutions היא הנציגה של מערכת Manugistics  בישראל. בעלי החברה הם דוד פרידינזון מפרידינזון לוגיסטיקה ותת אלוף במיל' ראובן בנקלר.
 
יש כמה פרמטרים לקביעת המחיר של כרטיס הטיסה שלנו:
מועד הזמנת הכרטיס: אם נזמין כרטיס במכירה מוקדמת של חברות התעופה נשלם מחיר זול יותר. אך באותה המידה, אם הטיסה לא תתמלא, לחברות התעופה ישאר עודף מושבים והיא תעמיד את המקומות למכירה ברגע האחרון במחיר מוזל.
 
עונת הנסיעה: בתקופת החגים כמו פסח וראש השנה ועונות השיא בקייץ מחירי כרטיסי הטיסה מתייקים באופן אוטומטי.
תדירות וכמות הטיסות ליעד מסויים: תדירות נמוכה הביקוש גבוהה ועימו המחיר.
 
תחרות : המחיר צריך להיות ריווחי עבור חברת התעופה מחד ומשתלם וכדאי לנוסע מאידך.
תחרות מצד חברות התעופה והורדת מחירים, מחייבת אף היא תגובה של חברות תעופה אשר מתמודדות על נתיב או יעד מסויים.
 
אז איך באמת חברת התעופה קובעת את המחיר לפי פרמטרים משתנים?
שימוש המערכת כמו Manugistics משמשת כלי עזר ראשי בידי מנהלי חברות התעופה. בלחיצת כפתור יכולים לקבל את התחזית עבור היעדים השונים ואת מחירי הטיסות הכדאיים.
 
ראובן בנקלר: "המערכת יודעת לתמחר את כרטיס הטיסה באופן ריווחי. היא נותנת תחזית לרמת הביקושים עבור כרטיס הטיסה, במקומות השונים במטוס. כמו כן היא יכולה לתת תחזית לביקושים עתידיים עבור יעדים קלסיים חדשים. המערכת יכולה לדלות את הפרופיל של הנוסע ועל פי זה להציע יעדים מועדפים וחדשים כמו חופשות ודילים אטרקטיביים"
 
אלחי פרקש מנהל פיתוח העסקי של  :ISCS"ברמת המקרו, המערכת יודעת לבצע התאמה בין ההיצע לביקוש, כאשר ההיצע הוא מספר מקומות הנוסעים לבין הביקוש, החלק המשתנה, המתייחס למחלקת התיירות ולעסקים. בהתאם לכך, ניתן למצוא נקודת חיתוך בין ההיצע לביקוש, ולהגיע למחיר האופטימאלי",  אלחי פרקש מוסיף כי "Manugistics יודעת לתמחר כל כסא וכסא במטוס".
 
המערכת  מוטמעת ב- 1200 חברות ברחבי העולם וביניהן: בוינג, קוניננטל קרגו, חברת התעופה דלתא, חיל האויר האמריקאי ובישראל בין היתר אל על והתעשיה האוירית.