מופז: פתיחת השמים לתחרות תיטיב עם ענף התעופה והמשק האזרחי

שר התחבורה ציין בכנס התיירות השנתי כי מתן אפשרות לחברות תעופה נוספות לתחרות על כל קווי תעופה תביא לירידת מחירים ולהגדלת החשיפה של ישראל כיעד תיירותי


00:00 ,05.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה ציין בכנס התיירות השנתי כי מתן אפשרות לחברות תעופה נוספות לתחרות על כל קווי תעופה תביא לירידת מחירים ולהגדלת החשיפה של ישראל כיעד תיירותי
 
"הליברליזציה בענף התעופה שמנהיג משרד התחבורה ומתן אפשרות לחברות תעופה ישראליות וזרות להתחרות על כל קווי התעופה לישראל וממנה תביא לירידת מחירי הטיסה ולהגדלת החשיפה של מדינת ישראל כיעד תיירותי", כך אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז בכנס התיירות השנתי שנערך היום בגני התערוכה בתל אביב.
 
שר התחבורה ציין כי פתיחת השמים לתחרות והרפורמה שיזם משרדו בענף התעופה ותטיב באופן משמעותי עם התעופה והמשק הישראלי ותצעיד את מדינת ישראל לעידן חדש.
 
שר התחבורה ציין כי פתיחת השמים ובמיוחד מול מדינות האיחוד האירופי תשפיע באופן משמעותי על ענפי התעופה והתיירות. לדבריו, הנוסעים הישראלים הם הראשונים שייהנו הן מירידת המחירים והן מהיצע מגוון יותר של שירותים ויעדים.
 
לדברי מופז, ניסיון העבר מוכיח כי כניסתן של חברות תעופה נוספות לענף הביאה לגידול במספר הנוסעים. כך למשל כניסת חברת תעופה נוספת בקו תל אביב – אילת הביאה לעלייה דרסטית במספר הנוסעים ולירידת מחירי הטיסה.
 
לפני כשבועיים אישרה הממשלה את הצעתו של מופז להעלות את השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות מ-50 לכ-80 מיליון דולר בשנה, וכן את ביטול הבלעדיות של חברת אל על בכל קווי התעופה. בכך התאפשרה פתיחתם לתחרות של כל קווי התעופה לישראל וממנה.
 
מופז ציין כי בעקבות ירידת תעריפי הטיסות המוערכת בכ-30% צפוי מספר התיירים לישראל לגדול באופן משמעותי. ההערכה היא כי מספר התיירים יגדל בין 300 – 100 אלף תיירים לשנה. הערך המוסף של תיירים אלה למשק נאמד בכ- 80- 240 מיליון דולר בשנה.
 
נתוני של משרד התחבורה לשנת 2007 מצביעים על גידול משמעותי ברמת התחרות בענף ההובלה האווירית של נוסעים לישראל וממנה. מהנתונים מתברר כי בשנת 2005 הפעילו 33 חברות טיסות סדירות לישראל וממנה. בשנת 2006, גדל מספרן של החברות הסדירות שפעלו בנתב"ג ל- 36 ובשנת 2007 הגיע מספר החברות הסדירות שהפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה ל- 38.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, מסר כי הגורמים העיקריים שהביאו לגידול ברמת התחרות במהלך 2007 הוא הוספת תדירויות לקיבולת מושבים על ידי חברות תעופה זרות המפעילות טיסות לישראל. לדבריו, במסגרת יישום מדיניות הליברליזציה בתעופה אישרה רשות התעופה האזרחית בקשות של חברות תעופה להגדלת תדירות גם כאשר אלה לא התחייבו מהסכם התעופה הבילטרלי.