מופז: עד שנת 2010 יושלמו כל התוכניות בנתב"ג

שר התחבורה הנחה את רשות שדות התעופה לקצר את לוחות הזמנים להקמת מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג שיקום בצמוד לטרמינל 3. עלות הקמת המגדל החדש – כמאה מיליון שקל


00:00 ,14.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה הנחה את רשות שדות התעופה לקצר את לוחות הזמנים להקמת מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג שיקום בצמוד לטרמינל 3. עלות הקמת המגדל החדש – כמאה מיליון שקל
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, הנחה את רשות שדות התעופה (רש"ת) לקבוע לוחות זמנים מקוצרים לתכנון והקמה של מגדל פיקוח חדש בנמל התעופה בן גוריון שיאפשר לשפר באופן משמעותי את רמת הבטיחות בנתב"ג. עלות הקמת המגדל מסתכמת בכמאה מיליון שקל.
 
במסגרת פורום הבטיחות בתעופה שהתקיים אתמול בהשתתפות כל נציגי התעופה בארץ, הציגה הנהלת רשות שדות התעופה לשר מופז את מיקומו המדויק של מגדל הפיקוח שנבחר מתוך מספר חלופות שנידונו. על פי הצעת רש"ת מגדל הפיקוח החדש יבנה בצמוד לטרמינל 3 ויהווה חלק בלתי נפרד מהטרמינל.
 
הקמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג היא אחת ההמלצות של "ועדת לפידות" שהציעה להקים מגדל פיקוח חדש לאחר שהתברר כי המגדל הישן הממוקם כיום מזרחית לטרמינל 3 אינו מספק את רמת הבטיחות הנדרשת בנתב"ג.
 
במסגרת המעקב אחר תוכנית העבודה הרב שנתית של רש"ת הוצגו לשר מופז  תוכניות הרשות לשיפור בטיחות הטיסה בנתב"ג, הכוללות בין השאר את הארכת מסלול 03/21 והפיכתו למסלול נחיתה ראשי וכן התקנת מערכת ILS המאפשרת נחיתת מכשירים על המסלול. העבודות להארכת המסלול יחלו באפריל 2009. עלות התוכנית הרב-שנתית תוקצבה, והיא מסתכמת ב- 1.26 מיליארד שקלים.
 
עוד התברר כי התקנת מערכת ILS על מסלול 30 תושלם בתוך מספר שבועות ותהפוך למבצעית כבר בחודש ספטמבר 2008 לכל היותר. לאחרונה בוצעה בהצלחה סימולציה עם מספר חברות תעופה שבדקה את כשירות המערכת.
 
בפורום התעופה שהתקיים ברש"ת נמסר לשר התחבורה כי הרשות השלימה לאחרונה תוכנית הדרכה מיוחדת לעשרות פקחי טיסה. כמו כן בוצעו השתלמויות נוספות בנושא נדב"ר (נוהל דיבור) כפי שהמליצה "ועדת לפידות". יצוין כי בחודש נובמבר 2008 תגיע לארץ משלחת של ה- FAA לצורך העברת קורסים מיוחדים  בנושא בטיחות לאנשי רש"ת.
 
שר התחבורה ציין כי עד שנת 2010 יושלמו כל תוכניות העבודה ונתב"ג יעמוד בכל הסטנדרטים הבינלאומיים של בטיחות הטיסה. לדבריו, בעקבות  מאמץ משותף של כל גורמי  התעופה האזרחית מתחילים לראות תוצאות, זאת, לאחר הזנחה של שנים רבות בהשקעות בבטיחות התעופה בנתב"ג.
 
"נמשיך במעקב ובבקרה מתמדת אחר ההחלטות שהתקבלו עד שנגיע לרמת הבטיחות המקסימלית. מדובר בתהליך מורכב וקשה אולם אנו נחושים לממש את כל  המסקנות וההמלצות כפי שקבעה 'ועדת לפידות'", אמר מופז.
 
שר התחבורה הוסיף כי התקציב לשיפור רמת הבטיחות אושר לאחרונה בממשלה, וימומן בחלקו בין היתר באמצעות ייקור האגרות בנתב"ג, נושא הממתין כיום לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת.