מופז: נתיב אווירי חדש יקצר משך הטיסה לאילת ב-10 דקות

החל מהשבוע הבא: טיסה מתל אביב לאילת ב-40 דקות בלבד במקום 50 דקות. במשרד התחבורה מקווים כי פתיחת הנתיב החדש בסופי שבוע תעודד אזרחים לטוס בקו


00:00 ,11.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מהשבוע הבא: טיסה מתל אביב לאילת ב-40 דקות בלבד במקום 50 דקות. במשרד התחבורה מקווים כי פתיחת הנתיב החדש בסופי שבוע תעודד אזרחים לטוס בקו
 
החל מ-20 ביולי 2007 יתקצר זמן הטיסה ממרכז הארץ לאילת ל- 40 דקות בלבד, לעומת 50 דקות כיום. כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז.
 
שר התחבורה ציין כי קיצור זמן הטיסה לאילת התאפשר בעקבות פתיחתו של נתיב טיסה חדש J-13 החוצה את מרכז הארץ וחולף דרך באר שבע ומכתש רמון. מדובר בנתיב ששימש עד כה לביטחון שוטף ולפעילות אווירית מבצעית של חיל האוויר.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ציין כי מטוסים אזרחיים בטיסות מסחריות או פרטיות יוכלו לטוס בנתיב החדש בסופי שבוע ובחגים. עד כה נאלצו מטוסים אלה לטוס בנתיב המזרחי הארוך יותר J-10 החולף מעל צפון ים המלח והערבה.
 
דובר משרד התחבורה מסר כי בסופי שבוע וחגים מתבצעות יותר מ-50% מהטיסות הפנים ארציות. רוב הטיסות מתבצעות במטוסי ATR בני 70 מושבים או במטוסי דאש-7 בני 50 מושבים.
 
נתיב הטיסה החדש J-13 נפתח לתנועת מטוסים אזרחיים בעקבות פעילות מאומצת של רשות התעופה האזרחית מול חיל האוויר וצה"ל ולאחר שהתברר כי טיסות של מטוסים אזרחיים בקו לא יפגעו בפעילות האימונים של צה"ל וביכולות של חיל האוויר לתת מענה הולם לאיומי טרור אוויריים.
 
שר התחבורה ציין כי פתיחת הנתיב החדש בסופי שבוע תקל באופן משמעותי על התעופה האזרחית ותעודד אזרחים לטוס בקו תל אביב - אילת. לדברי מופז הנתיב החדש צפוי גם לחסוך דלק רב לחברות תעופה ומטוסים הפועלים בקו.