מופז: מטוסים קלים יצוידו במערכות מתוחכמות שימנעו את גניבתם לצורך פיגוע חבלני

משרד התחבורה פירסם היום "קול קורא" לקבלת הצעות לרכישה או פיתוח של מערכת לנעילת המטוסים בעת חנייתם במנחתים. המערכת תורכב במטוס באופן שלא יחייב שום שינוי או רישוי מיוחד של המטוס


00:00 ,31.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה פירסם היום "קול קורא" לקבלת הצעות לרכישה או פיתוח של מערכת לנעילת המטוסים בעת חנייתם במנחתים. המערכת תורכב במטוס באופן שלא יחייב שום שינוי או רישוי מיוחד של המטוס
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, החליט לצייד את כל בעלי המטוסים הקלים בישראל במערכות מתוחכמות שתמנע מגורמים עויינים לגנוב מטוס בעת חנייתו בשדה התעופה, לצורך ביצוע פיגוע חבלני.
 
משרד התחבורה פרסם היום "קול קורא" לחברות וגופים שונים לקבל הצעות לרכישה או פיתוח של מערכת ממוחשבות מתוחכמות לנעילת מטוסים שתמנע את הזזת המטוס או גניבתו בעת חנייתו בשדה התעופה או במנחת.
 
מערכת נעילת המטוס תתריע באופן אוטומטי לחדר בקרה מיוחד על כל ניסיון של גורמים עויינים לפרוץ את אמצעי הנעילה של המטוס או להזיז אותו ממקומו. מערכת ההתרעה תופעל באמצעות תדרי רדיו ומקורות מתח עצמאיים ומוגנים ולא ניתן יהיה לנטרלם בטרם תפעל ההתרעה.
 
מופז ציין כי המערכת שתמנע את הזזת כלי הטייס על ידי גורמים בלתי מורשים תורכב במטוס באופן שלא יחייב שום שינוי או רישוי מיוחד של המטוס. המערכת לא תאפשר את המראת המטוס כל זמן שאמצעי ההגנה מותקן במטוס. כמו כן לא ניתן יהיה להסירה או לנטרלה מבלי שהדבר ידווח מיידית למרכז הבקרה.
 
בעקבות ארועי ה- 11 בספטמבר בארה"ב החליט משרד התחבורה לחייב את כל בעלי המטוסים הקלים שמשקלם עד 5700 ק"ג לסנדל את מטוסיהם בעת חנייתו במנחתים. חובת נעילת המטוסים חלה על כל כלי טייס ישראלי או זר החונה באופן קבוע או זמני באחד משדות התעופה או המנחתים בישראל.
 
בישראל ישנם כיום כ- 30 מנחתים ושדות תעופה בהם פועלים כ-660 מטוסים פרטיים מהם: 420 מטוסים קלים מסוג פייפר וססנה, 190 מטוסי אולטרא לייט ו- 53 דאונים.