מונה צוות מקצועי לבחינת החלופות לפינוי שדה דב

מתחם שדה דב משתרע על שטח של כ-1,300 דונם כאשר 800 דונם מתוכם הם שטח צבאי. הצוות התבקש להגיש ממצאיו עד ל-1 ביולי


00:00 ,08.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מתחם שדה דב משתרע על שטח של כ-1,300 דונם כאשר 800 דונם מתוכם הם שטח צבאי. הצוות התבקש להגיש ממצאיו עד ל-1 ביולי
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, מינה צוות מקצועי בינמשרדי שיבחן חלופות להפסקת פעילותו של שדה התעופה, דוב הוז בתל אביב. הצוות התבקש להגיש את ממצאיו עד ל-1 ביולי 2010.
 
הצוות הבינמשרדי הוקם לאחר פגישה שהתקיימה בחודש שעבר בין השר כץ לבין שר השיכון, אריאל אטיאס, בעקבותיה החליטו השניים לפעול במשותף כדי להביא לפינויו של מתחם שדה דב.
 
שר התחבורה ציין כי הצוות יבחן את מכלול המשמעויות להפסקת פעילותו של שדה דב ובכללם את שימושי התעופה האזרחית והצבאית וכן תשתיות אוויריות וקרקעיות חלופיות למתן שירותים לתעופה האזרחית עקב הפסקת הפעלת שדה התעופה.
 
כמו כן יבחן הצוות את התוכניות לפיתוח המקרקעין, תשתיות תחבורה, זכויות קיימות במקרקעי שדה התעופה, התמורות שינתנו בגינן וההיתכנות ליישום הפסקת פעילותו של שדה התעופה. הצוות הבינמשרדי ייעזר לצורך עבודתו גם ביועצים ובמומחים חיצוניים ויזמן להופיע בפניו גורמים נוספים ככל שיידרש.
 
מתחם שדה דב משתרע על שטח של כ-1,300 דונם, כ-800 דונם מתוכם הם שטח צבאי. פינוי המתחם יאפשר להקים במקום כ- 12 אלף יחידות דיור ולהקל בכך על מצוקת הדיור הקיימת כיום בתל אביב.
 
בראש הצוות יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות וחברים בו: מנהל רשות שדות התעופה, קובי מור, מנהל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי, ראש תחום תכנון במשרד הביטחון, סא"ל אייל עזרא, מהנדס עיריית תל אביב, חזי ברקוביץ, היועצת המשפטית של משרד התחבורה , מלי סיטון, ראש מטה תעופה ברת"א, גדי רגב ומנהל אגף תכנון וכלכלה במשרד התחבורה, אבי ירושלמי.