מהחודש הבא: שלב ב' בפרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג

פרויקט שדרוג מערת המסלולים שהחל לפני שנה, ייכנס ביוני לשלב השני שבסופו ישתנה המודל התפעולי של נתב"ג ויאפשר תנועות מטוסים נכנסות ויוצאות מופרדות באופן יעיל ובטיחותי


00:00 ,23.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בתחילת חודש יוני 2011 תבצע רש"ת את שלב ב' של פרויקט שדרוג המסלולים והתשתיות בנמל התעופה בן גוריון אותו החלה ביוני 2010. שלב ב' יימשך עד לספטמבר 2013.

מרש"ת נמסר כי, פרויקט שדרוג מערך המסלולים הינו נדבך מרכזי בשיפור הבטיחות בנתב"ג וכי הוא נחשב לפרויקט התשתיות הגדול ביותר המתבצע היום במדינת ישראל, בעלות כספית של 853 מיליון שקל.

עוד נמסר כי, הפרויקט, על ביצועו החליטה מועצת רש"ת והנהלתה, ישנה את המודל התפעולי של נתב"ג יאפשר הפרדה בין נחיתות על מסלול 21 והמראות במקביל ובו זמנית על מסלול 26. עם סיום הפרויקט, יפעל נתב"ג במתכונת V פתוח בו תנועות מטוסים נכנסות ויוצאות מופרדות באופן יעיל ובטיחותי.

עוד צוין כי, במהלך הפרויקט תנקוט רשות שדות התעופה בכל האמצעים המתחייבים לשמירה קפדנית על בטיחות הטיסה. מגדל הפיקוח הנוכחי צויד בטכנולוגיות חדשות במטרה לשפר את הבטיחות עד להקמתו של מגדל הפיקוח החדש. כמו כן, הותקנה תשתית למערכת ה-ASMGCS, מערכת לבקרה על תנועת המטוסים באזור המסלולים וכן הוכנה תשתית לקליטת מערכת לתיאום מידע מבצעי באמצעים אלקטרוניים לכל עמדות הפיקוח והבקרה (מערכת סטריפים אלקטרוניים).

בשלב א' של הפרויקט הוכשר בהצלחה מסלול 08-26 כמסלול המראות ונחיתות יחיד לתקופת השלב השני והושקעו בבנייתו סדרי גודל של כ-800 אלף טון אספלט, מיליון קוב עבודות עפר ושימוש בכ-600משאיות ביום.שלב ב' יכלול עבודות על מסלול 12-30, עבודות הארכה ושיקום על מסלול 03-21, וביצוע מסלולי הסעה.

 

במהלך עונת השיא באמצע חודש יולי ובמהלך חודש אוגוסט יפעלו בנתב"ג למשך חודש וחצי שני המסלולים 12/30 ומסלול 08/26 המחודש.