מהחודש הבא יחודש הפיקוח על מחירי טיסות סדירות מאירופה לישראל

רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה תחדש את הפיקוח על מחירי טיסות סדירות, מאירופה לישראל החל מ- 11 באוגוסט 2005


00:00 ,13.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה תחדש את הפיקוח על מחירי טיסות סדירות, מאירופה לישראל החל מ- 11 באוגוסט 2005.
 
מדובר בטיסות היוצאות לישראל מכ- 15 יעדים באירופה הכוללים בין השאר את היעדים: פריז, ציריך, ג'נבה, מינכן, פרנקפורט, רומא, מילאנו, בריסל ווינה. 
 
ההחלטה לחדש את הפיקוח על מחירי הטיסות הסדירות מאירופה לישראל נובעת מהגידול המשמעותי שחל בביקוש לטיסות ישראל, במהלך התקופה האחרונה.
 
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה ציין כי הגידול בביקושים עלול להביא למצב שחברות תעופה יציעו כרטיסי טיסה לישראל במחירים גבוהים מאוד, בנקודות זמן כמו שיא עונת הקיץ או תקופות החגים, בהם יש גידול נוסף בביקוש לטיסות לישראל.
 
יצויין כי במחצית הראשונה של שנת 2005 נרשם גידול של כ- 25% במספר התיירים שהגיעו לישראל בדרך האוויר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ביציאות של תושבי ישראל לחו"ל חל גידול בשיעור של כ- 6%.
 
מעתה ייקבעו מחירים מירביים לטיסות סדירות, ישירות מיעדים באירופה לישראל. תעריפים אלה יאושרו על ידי רשות התעופה האזרחית, בתאום עם אגף תכנון וכלכלה במשרד התחבורה.
 
כמו כן יחודש הפיקוח על ההיטלים הנגבים כיום מנוסעים בטיסות סדירות לכל קטע של טיסה לישראל וממנה. היטלים אלה כוללים היטל דלק הנע בין 15 דולר לקטע טיסה בין ישראל ליעדים קרובים ו- 60 דולר על קטע טיסה מישראל לארצות הברית וקנדה וכן היטל ביטחון בגובה של 8 דולרים המוטל על כל קטע טיסה לישראל וממנה. כל ייקור של היטלים אלה יחייב מעתה אישור מראש של רשות התעופה האזרחית.