מגעים הדוקים בין בואינג לאל על

מנהל השיווק העולמי של בואינג נפגש עם בכירים בחברת אל על בקשר לרכישת מטוסים חדשים. מעריך כי חברות התעופה בישראל יצטרכו להשקיע בחידוש צי המטוסים 6 עד 10 מיליארד דולר


00:00 ,13.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל השיווק העולמי של בואינג נפגש עם בכירים בחברת אל על בקשר לרכישת מטוסים חדשים. מעריך כי חברות התעופה בישראל יצטרכו להשקיע בחידוש צי המטוסים 6 עד 10 מיליארד דולר

 

חברות התעופה בישראל יצטרכו להשקיע בין 6 ל-10מיליארד דולר, ב-20 השנים הבאות, לחידוש צי המטוסים שלהן, וזאת נוכח הגידול הצפוי במספר היעדים אליהן הן טסות. כך אמר אנדרו מקגיל, מנהל השיווק העולמי של יצרנית המטוסים בואינג במפגש עיתונאים בתל אביב.

 

מקגיל, שנפגש אתמול עם ראשי אל על, העריך כי השילוב שבין מטוסי ה-777 החדישים שנרכשו לאחרונה על ידי החברה ומטוסי ה-787 הידידותיים לסביבה בעיקר בשל הפחתת עצמת הרעש וחיסכון של עד 25% בתצרוכת הדלק, הוא האידיאלי עבור החברה שכן הוא יסייע לה להיערך לגידול הצפוי בתנועת התיירות לישראל ולפתיחת השווקים ליעדים חדשים.

 

בתשובה לשאלה אמר מקגיל כי בואינג מנהלת מגעים הדוקים על חברת אל על באשר לרכישת מטוסים חדשים אך סירב למסור פרטים על מהות המגעים. הוא הוסיף כי עד כה קיבלה בואינג הזמנות ל-766 מטוסי 787 וכי הוא המטוס הנמכר במהירות הגבוהה ביותר בתולדות התעופה האזרחית.

 

מקגיל ציין כי חברות התעופה הפועלות בישראל ירכשו ב-20 השנים הקרובות בין 60 ל-80 מטוסים חדשים מתוכם כ-50% מטוסים רחבי גוף דוגמת הבואינג 787 והבואינג 777 המסוגלים לשאת בין 200 ל-400 נוסעים. כיום מהווים המטוסים רחבי הגוף כשליש מכלל צי המטוסים בישראל אך נוכח הצרכים המיוחדים של השוק הישראלי יגדל חלקם של המטוסים רחבי הגוף לכדי מחצית.

 

מקגיל הוסיף כי חברת בואינג צופה שצי המטוסים בעולם יוכפל עד שנת 2026 וימנה 36,420 מטוסים בהשקעה כוללת של 2.8 טריליון דולר. המטוסים החדשים יצטיינו בטכנולוגיה חדישה ויהיו ידידותיים לסביבה. כ-45% מכלל המטוסים יהיו רחבי גוף (200-400 מושבים), 42% צרי גוף (90-200 מושבים) ו-9% מהם יהיו מטוסי ענק.