לקראת ולנטיין דיי: רכבת אווירית של 100 מיליון פרחים לאירופה

מחירי הפרחים באירופה זינקו בכ-50% לעומת חג האהבה הקודם בשל חששם של הסוחרים ממחסור בפרחים בגלל מזג האוויר. היקף היצוא בתקופה זו עומד על 150 מיליון שקל


00:00 ,30.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מחירי הפרחים באירופה זינקו בכ-50% לעומת חג האהבה הקודם בשל חששם של הסוחרים ממחסור בפרחים בגלל מזג האוויר. היקף היצוא בתקופה זו עומד על 150 מיליון שקל
 
הביקוש לפרחים באירופה מגיע בימים אלו לשיאו לקראת חג האהבה - ולנטיין דיי - שיחול ב-14 בפברואר. ביום זה נהוג בעולם הנוצרי לשלוח פרחים, בעיקר בצבעי אדום ולבן, לאהובים. המגדלים בישראל ובכל העולם נערכים לחג חודשים רבים מראש ומכוונים את גידול הפרחים כך שהם יתאימו לקטיף בימים שלפני החג. המגדלים, ביחד עם חברות היצוא וחברות התעופה, יצרו מערך יעיל ומאורגן של יצוא ובמסגרתו פרח שנקטף בבוקר מגיע תוך 24-48 שעות ליעד הסופי באירופה.
 
מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, מסר כי סוחרי הפרחים באירופה חוששים ממחסור בפרחים בימי החג בשל מזג האוויר הקשה והסופות שפקדו את מרכזי גידול הפרחים בהולנד, בלגיה וגרמניה. כתוצאה מהביקוש והמחסור הצפוי עלו מחירי הפרחים בכ-50% לעומת חג ולנטיין בשנה שעברה. על פי הערכה יגיע יצוא הפרחים לקראת החג ל-100 מיליון פרחים בהיקף כספי של 150 מיליון שקל.
 
לדברי חדד, הפרח המבוקש ביותר הוא באופן מסורתי הורד האדום, אולם המגדלים בישראל לא יוכלו לספק את מלוא הדרישה כיוון שבשנים האחרונות עבר חלק גדול מגידול הוורדים לקניה, לא מעט בזכות ידע ישראלי. זהו ענף עתיר ידיים עובדות והמגדלים בקניה נהנים מכוח אדם זמין וזול, וזאת לעומת המסים וההיטלים שמוטלים על המגדלים בארץ. בנוסף לורדים יש ביקוש מוגבר לגרברות אדומות, ליזיאנטוס וגיפסנית.
 
מזכיר ארגון מגדלי הפרחים ציין כי בשנים האחרונות יש התעוררות בביקוש לפרחים גם בישראל בזכות העלייה מרוסיה והגידול במודעות לחג האהבה. לכן, חלק מהגידול המוגבר יופנה לשוק המקומי, שמוכן כיום יותר מבעבר לשלם עבור תוצרת איכותית.
 
מדינות היעד המרכזיות של הפרחים הישראלים הן הולנד, גרמניה, בלגיה, צרפת, בריטניה, ארצות הברית ורוסיה.