ליברמן: חברות השכר הישראליות והזרות יוכלו להטיס מטענים - ולהתחרות באל על

שר התחבורה, אביגדור ליברמן, החליט אתמול, לראשונה, להתיר לחברות השכר הפועלות בישראל, להטיס מטענים. מדובר בהחלטה שאמורה להשפיע על תחום הטסת המטענים בישראל ולהביא להוזלה במחירים


00:00 ,10.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שר התחבורה, אביגדור ליברמן, החליט אתמול, לראשונה, להתיר לחברות השכר הפועלות בישראל, להטיס מטענים. מדובר בהחלטה שאמורה להשפיע על תחום הטסת המטענים בישראל ולהביא להוזלה במחירים.

ליברמן אמר כי הוא מודע לתחרות שתיווצר עם חברות תעופה אחרות, כמו אל על, "אך הדבר יעזור לחברות השכר להחזיק מעמד", כהגדרתו. לדבריו, ההיתר יחול גם על חברות השכר זרות, וההיקף ייקבע בין ישראל לכל אחת מהחברות בנפרד.

תחום הטסת המטענים משמש אחד ממקורות ההכנסה של חברות התעופה הסדירות, ובכללן חברות התעופה הזרות המטיסות מטענים מישראל ואליה. אל על מחזיקה בצי מטוסים נפרד להטסת מטענים, והגידול בהכנסותיה בתחום זה תרם לרווחיה ב-2003. בנוסף, פועלת חברה ישראלית המתמחה בהטסת מטענים, ק.א.ל, קווי אוויר למטענים, המפעילה שלושה מטוסים.

מנכ"לית ישראייר, סבינה בירן, אמרה אתמול בתגובה: "החברה מברכת על החלטת שר התחבורה להתיר לחברות השכר ישראליות להטיס מטענים. משמעות ההחלטה היא שישראייר תתחיל להטיס מטענים בטיסות השכר החל באמצע אפריל".

מארקיע נמסר בתגובה: "הנהלת החברה מעריכה ומכבדת את החלטת שר התחבורה".


נתב"ג 2000 יפעל במלואו בנובמבר

נתב"ג 2000 יופעל בהדרגה ויגיע לפעילות מלאה באוקטובר-נובמבר 2004, על אף שהפרויקט ייפתח על פי תאריך היעד ב-15 ביוני - כך אמר אתמול שר התחבורה, אביגדור ליברמן. זו הפעם הראשונה שבה גורם רשמי מודה כי נמל התעופה לא יהיה מוכן לפעולה במתכונת מלאה במועד המתוכנן.

במסיבת עיתונאים לסיכום שנה לכהונתו כשר התחבורה, אמר ליברמן: "בטרמינל 3 (הטרמינל החדש בפרויקט נתב"ג 2000; ז.ב.) אני מאמין שנעמוד ביעד של 15 ביוני. נשלים את הבנייה ונכניס את נמל התעופה לפעילות בהדרגה, כדי למנוע תקלות; עד אוקטובר-נובמבר הפרויקט יפעל במתכונת מלאה".

באשר לחברות התעופה הזרות, הבהיר ליברמן כי לא יותר להן להטיס יותר מ-50% מהנוסעים מישראל דרך מדינותיהן ליעדי המשך. השיקול שבבסיס מדיניות זו הוא כלכלי בלבד, אמר.

בתחום הביטחון אמר ליברמן כי ניכרת התקדמות במיגון מטוסיהן של חברות התעופה הישראליות מירי טילים מהקרקע.

עוד אמר כי יש התקדמות בהפיכת מינהל התעופה האזרחית לרשות סטטוטורית. החוק בעניין זה נמצא בהכנה בוועדת הכלכלה לקראת ההצבעות בקריאה שנייה ושלישית. לדברי ליברמן, העיכוב במינוי מקורבו, איגור וייסברוד, לראש המינהל לא יפגע ברפורמה בגוף זה.