לופטהנזה תממן מחקר של מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע

חברת התעופה תורמת 10,000 אירו לפרויקט מעקב באמצעות לוויינים של העגורים בשמי ישראל. בשנים האחרונות תרמה החברה למעלה מ-120 אלף אירו למחקרי נדידת עגורים בישראל, ולמעקב לווייני


00:00 ,08.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה תורמת 10,000 אירו לפרויקט מעקב באמצעות לוויינים של העגורים בשמי ישראל. בשנים האחרונות תרמה החברה למעלה מ-120 אלף אירו למחקרי נדידת עגורים בישראל, ולמעקב לווייני
 
לופטהנזה, התומכת בפרויקטים שונים בתחומי התרבות והשמירה על איכות הסביבה בישראל לאורך השנים, תורמת 10,000 אירו לפרויקט מעקב באמצעות לוויינים של העגורים בשמי ישראל.
 
בשנים האחרונות תרמה החברה למעלה מ-120,000 אירו למחקרי נדידת עגורים בישראל, ולמעקב לווייני במהלך הנדידה, בעמק החולה. המחקרים התבצעו על ידי מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע והמרכז הבינ"ל לחקר נדידת ציפורים בלטרון, בראשות ד"ר יוסי לשם, גוף המשותף לחברה להגנת הטבע ולאוני' ת"א. כזכור, העגור הוא הסמל המסחרי של לופטהנזה.

לדברי דן אלון, מנהל מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע: "כתוצאה מהמחקרים שנעשו הופחת החיכוך בין החקלאים בעמק החולה לעגורים וקרם עור וגידים פרוייקט הדגל של האכלת העגורים באגמון החולה. בזכות המחקרים ידוע היום מסלול נדידתם של העגורים מישראל צפונה לאירופה ובחודשים הקרובים, בזכות תרומתה של חברת לופטהנזה, ייחקר גם מסלול נדידתם דרומה לאתיופיה. לגילוי מסלול נדידת העגורים חשיבות רבה, שכן בדרך זו ניתן לוודא כי המקומות בהם העגורים חורפים מוגנים מצייד והרעלות. כמו כן, כאשר עוסקים בצמצום נזקי החקלאות בעמק החולה חשוב לדעת היכן חורפים העגורים כדי להמשיך ולהתמודד עם הבעיה בשטחים נוספים. אתמול חזר מאתיופיה איתי שני, נציג מטעם מרכז הצפרות של החל"ט, שהתלווה למשלחת שכללה חוקרי עגורים מגרמניה. המשלחת פרסמה סקר ראשון שנעשה על העגורים החורפים באתיופיה. במסגרת הסקר נצפו 50,000 עגורים. זהו מידע ראשון מסוגו לגבי מספר העגורים החורפים באתיופיה כאשר כיום ידוע שאלו אותם העגורים העוברים דרך ישראל בנדידה.
 
עפר קיש מנכ"ל לופטהנזה ישראל: "כחלוצים במימון פרויקט המשדור הלווייני של העגורים, ועוד עשרות מיזמים המתמקדים בשמירת וטיפוח איכות הסביבה וערכי הטבע אנו גאים לסייע שוב לאחד הפרויקטים החשובים בצפון ישראל. לפרויקט זה חשיבות גדולה הן לאיכות הסביבה בארץ והן לעידוד התיירות בצפון".