לופטהנזה קרגו עוברת לטיפול מסוף סוויספורט

מסוף סוויספורט ישראל זכה במכרז של לופטהנזה קרגו והחל מ-1 באוגוסט יטפל בפעילות הניטול והטיפול במסמכים של המובילה האווירית השלישית בגודלה בישראל. שאול גרימברג: "נוכל לרכז את המשאבים שלנו במכירות". סיגל מנהיים קצוביץ, מנכ"ל סוויספורט: "הזכייה בחוזה היא כפולה


00:00 ,01.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מסוף סוויספורט ישראל זכה במכרז של לופטהנזה קרגו והחל מ-1 באוגוסט יטפל בפעילות הניטול והטיפול במסמכים של המובילה האווירית השלישית בגודלה בישראל. שאול גרימברג: "נוכל לרכז את המשאבים שלנו במכירות". סיגל מנהיים קצוביץ, מנכ"ל סוויספורט: "הזכייה בחוזה היא כפולה;זוהי רק ההתחלה"
 
התחרות בין מסופי המטענים בישראל מקבלת דחיפה משמעותית הבוקר לאור ההחלטה של חברת לופטהנזה קרגו להעתיק את פעילות המטען ממסוף ממן, בו פעלה למעלה מ- 30 שנה, למסוף סוויספורט המתחרה.
 
כמעט שנתיים לאחר שהחל מסוף המטענים סוויספורט בנתב"ג לפעול ולהתחרות במסוף המטענים של ממן, רושם סוויספורט את ההישג המשמעותי ביותר עד כה והוא יחל, החל מה-1 באוגוסט, לטפל במטעני חברת לופטהנזה קרגו. מדובר במהלך משמעותי בענף המטענים בישראל בפרט לאור העובדה שלופטהנזה קרגו ממוקמת במקום השלישי (לאחר אל על וק.א.ל) בנפח המטען שהחברה מטיסה בכל שנה, והראשונה מבין חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל.
 
למערכת PORT2PORT נודע כי כבר בימים אלה עוברים עובדי סוויספורט תהליך הכשרה שיאפשר טיפול מקצועי במסמכי החברה ובמערכות המחשוב שלה.
 
את התמריץ לבחון את המעבר לסוויספורט, שיחייב את החברה לבצע שינוי משמעותי במערך ובשיטת העבודה, משייכים בלופטהנזה קרגו לעובדה שבחודשים האחרונים הצליחה החברה להגדיל משמעותית את נפח ההובלה, גידול שהביא להרחבת לוח הטיסות הקבוע של החברה מארבע ל-5 טיסות שבועיות למינכן (באמצעות מטוסי A340-300 החדישים) ולפרנקפורט באמצעות 14 טיסות שבועיות עם מטוסי בואינג 747 ואיירבוס A340.
 
לגידול בנפח ההובלה של החברה מתווסף המיזוג הצפוי של פעילות המטען של אוסטריאן איירליינס אל תוך לופטהנזה קרגו, כבר ב-1 ביולי, שיעניק לנמל התעופה בווינה מעמד של האב אירופאי מרכזי הדומה בחשיבותו לנמלי התעופה בפרנקפורט ומינכן, ויהווה למעשה האב שלישי של החברה באירופה, ויקושר באמצעות הפעלת שני מטוסי בואינג 767 רחבי גוף ביום.
 
מנכ"ל לופטהנזה קרגו בישראל, מר שאול גרימברג, העריך הבוקר בשיחה עם PORT2PORT, כי נפח המטען שתוביל החברה ב- 2010 צפוי לעמוד על כ-20 אלף טון, שיעניק ללופטהנזה נתח שוק של 8%-9%.
 
לדברי גרימברג, גורמים אלו ואחרים הובילו לקבל החלטה ולצאת במכרז בין מסופי המטען בישראל, מכרז שנערך כבר בתחילת השנה. לדבריו, המכרז נערך באופן מקצועי והוא נוהל ישירות על ידי מחלקת הרכש של החברה בגרמניה. במכרז ביקשה החברה לקבל פתרון מיקור חוץ מלא של פעילות המטען בישראל, שיכלול ניטול, שינוע וטיפול במסמכים (Document Handling, Pyshical Hnadling). "המשמעות היא", אומר גרימברג, "שנוכל לרכז את מרבית המשאבים שלנו, כחברת תעופה, במכירות".
 
נציין כי לופטהנזה קרגו הינה חברת התעופה הראשונה (Online Carrier) שמבצעת מיקור חוץ מלא לפעילות המטען שלה לרבות הטיפול במסמכי המטענים באמצעות מסוף המטען.
 
גרימברג הוסיף כי סוויספורט זכתה במכרז הודות למספר סיבות בהן הידע הגלובלי העצום של החברה,  העובדה שהם נותנים לנו פתרון מלא, מערכות המחשוב המתקדמות של סוויספורט שמאפשרות ממשק עם מערכות לופטהנזה, ולאור העובדה שהם עומדים בכל הסטנדרטים הבינ"ל של יאט"א לרבות סטנדרט Cargo 2000.
 
מנכ"ל לופטהנזה קרגו בישראל התייחס לתחרות בין מסוף סוויספורט וממן. "כולם דיברו שצריך לשמר את סוויספורט ואף אחד לא עשה מעשה. כולם רצו לשמור על תחרות בריאה ואנו הראשונים שמרימים את הכפפה. זה ייצור איזון בריא יותר מבחינת תחרות ויעניק יתרון לכל המשתמשים: חברות תעופה, סוכני המטען ובעלי המטענים".
 
גרימברג התייחס לפעילות ארוכת השנים עם מסוף ממן ואמר כי "מסוף ממן שירת אותנו נאמנה מעל 30 שנה ובסך הכל יש לי לומר מילים חמות על הצוות הניהולי והתפעולי שתמך בנו ופעל במרץ ומוטיבציה כדי לעמוד בצרכים המשתנים שלנו. ועל כך תודתי העמוקה למוטי לוין ואייל ברוך".
 
סיגל מנהיים קצוביץ, מנכ"ל סוויספורט, ציינה בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי סוויספורט השתתפה במכרז של לופטהנזה קרגו שהתקיים על פני מספר חודשים במהלכם עבר המסוף בקרות איכות ותהליכים נוספים. "אנחנו התחרינו על החוזה הגדול והיוקרתי הזה, זכינו בו, ואתמול בערב נחתם החוזה הרשמי".
 
לדבריה, "הזכייה בחוזה היא כפולה שכן גם זכינו בנתח שוק משמעותי מבחינת השוק הישראלי שכן לופטהנזה קרגו היא שחקן מוביל בשוק המטענים הישראלי, ובנוסף קיבלנו חיזוק חיובי מלופטהנזה על רמת השירות ואיכותו, על השירות הגלובלי שאנחנו מעניקים, על החדשנות שאנחנו מביאים לשוק ועל החשיבה מחוץ לקופסה".
 
מנכ"ל סוויספורט ציינה עוד כי "זוהי רק ההתחלה. המטרה המוצהרת שלנו לשנת 2010 היא להגדיל את נתח השוק שלנו בפעילות בשוק הישראלי ואנחנו נביא לפה משלחים נוספים וחברות תעופה נוספות ומצפים להעניק ללקוחות נוספים מגוון שירותים מיוחד ושונה".
 
מנהיים-קצוביץ ביקשה להודות לכל העובדים בסוויספורט "שהאמינו, תמכו ועבדו קשה יום-יום והוכיחו שאפשר גם אחרת".
 
מנכ"ל קבוצת ממן, מוטי לוין, התייחס לידיעה ואמר כי "אנחנו מכבדים את רצון הלקוחות".