לופטהנזה קרגו : סיפוק מרמת פעילות החברה בישראל

אמש, ביום ד' ה- 6 לנובמבר 2002 בשעה 17:00במלון הילטון בתל אביב, ערכה חברת לופטהנזה מסיבת עיתונאים בהשתתפות ד"ר אנדרס אוטו חבר הנהלת לופטהנזה קרגו אשר הגיע מחו"ל, מר מריו יעקבסברג מנהל מכירות ישראל בלופטהנזה קרגו ודובר חברת לופטהנזה ישראל מר יצחק זרעוני


00:00 ,07.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
אמש, ביום ד' ה- 6 לנובמבר 2002 בשעה 17:00במלון הילטון בתל אביב, ערכה חברת לופטהנזה מסיבת עיתונאים בהשתתפות ד"ר אנדרס אוטו חבר הנהלת לופטהנזה קרגו אשר הגיע מחו"ל, מר מריו יעקבסברג מנהל מכירות ישראל בלופטהנזה קרגו ודובר חברת לופטהנזה ישראל מר יצחק זרעוני.

בפתיחת הערב הציג ד"ר אנדרס אוטו את תנועת המטענים בכלל לאור המצב הכלכלי והביטחוני בעולם כולו, ואת תנועת המטענים בשוק הישראלי בפרט. ד"ר אוטו הדגיש כי למרות הירידה הכללית במחצית הראשונה של שנת 2002, הן ביבוא והן ביצוא הישראלי, תופסת לופטהנזה נתח של כ- 8% משוק ההובלה, בזכות עלייה של כ- 9% בנפח ההובלה. כתוצאה מזה, הדגיש ד"ר אנדרס כי לופטהנזה מדורגת במקום הראשון בכמות הובלת המטענים אחרי אל-על וק.א.ל. , בהשוואה לחברות הזרות.

כמו כן, ציין ד"ר אנדרס אוטו כי חברת לופטהנזה הינה אחת החברות היחידות אשר מקיימת טיסות קבועות למקומות שונים בעולם ובעיקר לארה"ב על אף הקשיים שלאחר ה 11 לספטמבר 2001. עוד הוסיף כי הוא מקווה שיום יבוא והשלום ישרור באזורינו ( המזרח התיכון ) ואז יוכלו ליישם תכנית של הפיכת נמל תעופה בן גוריון ל HUB של חברת לופטהנזה למזרח התיכון והרחוק ולהכנסת מטוס מטען לת"א.

לשאלה האם החברה תטוס לארץ במקרה מלחמה (בארץ או כתוצאה מהתקפה של ארה"ב) הדגיש ד"ר אוטו כי דבר זה נתון יותר להחלטת ממשלת גרמניה, כמו גם לדרישת חברות הביטוח להגדלת משמעותית של הפרמיות לכל טיסה ( במלחמת המפרץ נדרשו לשלם כ 250000$ לכל כיוון).

לשאלה נוספת בנושא "לילה שקט" הבהיר ד"ר אוטו כי שלטונות גרמניה רוצים לסגור את שדות התעופה בין השעות 23:00 ל 05:00 לפנות בוקר.

מר מריו יעקבסברג, מנהל מכירות ישראל בלופטהנזה קרגו, הדגיש גם הוא את העובדה כי חברת לופטהנזה טיפסה אל המקום הראשון בקרב חברות התעופה הזרות, אחרי אל על וק.א.ל., בהובלת מטענים מ/אל נתב"ג במחצית הראשונה של 2002, כאשר בשנה הקודמת היא הייתה במקום השביעי בלבד.

מר יעקבסברג הדגיש כי הישג זה מהווה גאווה לעובדי מחלקת המטען של לופטהנזה בישראל, אשר הינם אנשים מיומנים ועובדים בעבודת צוות. מריו הדגיש כי הדבר נעשה כמובן בעזרת קהל הלקוחות אשר נתנו אמון בחברה, אך לא פחות משום שהחברה השכילה לתת פתרונות נכונים וטובים להובלת מטענים שונים ומגוונים על פי דרישת הלקוחות השונים.

חברת לופטהנזה מספקת שירותים שונים כגון הובלה רגילה, אקספרס, הובלת מתכלים (PERISHABLE) וכן הובלת מטענים יקרי ערך (כגון יהלומים). מר יעקבסברג עדכן במהלך מסיבת העתונאים על מוצר חדש אשר החברה מתחילה לשווק, שרות PORT TO DOOR , וזאת ע"י מערכת לוגיסטית בשיתוף עם חברות תובלה יבשתית.

לשאלה האם קיים שיתוף פעולה בין אל על ללופטהנזה ענה מר יעקבסברג כי קיים שיתוף פעולה רב שנים ע"י קניית מקום בחברת אל על וכן שיתוף פעולה בהובלת מטעני ירקות ופירות בעיקר בחורף ופרחים לאורך השנה כולה.

נתונים כספיים בינואר-ספטמבר 2002 :
במהלך מסיבת העתונאים הוצגו נתוניה הכספיים של החברה במהלך תשעת חודשי 2002. על פי הנתונים, חלה עליה ברווחי חברת לופטהנזה ; תוצאות תפעוליות מראות על עליה של 172% - סך של 790 מיליון יורו ; הרווח לאחר תשעה חודשים עלה על התחזית לשנה שלמה.

הרווח לאחר הוצאות עלה בתלילות בהשוואה לרווח של השנה שעברה והגיעה ל- 344 מיליון יורו. במקביל ירדו חובותיה של קבוצת החברות בלופטהנזה למחצית.

עוד נמסר כי קבוצת לופטהנזה התפתחה בצורה חיובית מעבר לתחזיות, למרות שעמדה בפני סיכונים גבוהים יותר (הדרישות הכספיות שהציגו כלפי החברה איגודי העובדים היו אחד הסיכונים כלפיה) בשלושת החודשים האחרונים של השנה. הקפאון בכלכלה, חוסר יציבות פוליטית והירידה במספר הנוסעים באוויר הצריכו עירנות מירבית מצידה והקפדה על הוצאות החברה. לכן החברה ממשיכה לעקוב אחר קיבולת המטוסים ומתאימה אותם בהתמדה לתפוסה.

הרווח נטו עבור כל השנה מצופה להיות כ-600 מיליון יורו ועד 650 מיליון יורו.