לופטהנזה : הודעת הדואר האלקטרוני הראשונה שנשלחה מטיסה מסחרית

במטוס מסוג Boeing 747-400 של לופטהנזה הקרוא “Sachsen-Anhalt” ורשום כ-D-ABTE, שהיה בטיסה מסחרית מפרנקפורט לוושינגטון, חובר מחשב נייד עם קווי אינטרנט של לופטהנזה (Virtual Private Network) . בכך הפך ה- flying online-office להיות למציאות על ידי חברת התעופה לו


00:00 ,06.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
למונח ההיסטורי “air mail" יש כעת תווית "היי טק". קבוצת הניסוי של לופטהנזה ביחד עם קבוצת Connexion של בואינג העבירה את ה-e-mail הראשון באוויר, באמצעות קו תקשורת אינטרנט רחב ממטוס בשרות סדיר של חברת לופטהנזה.

במטוס מסוג Boeing 747-400 של לופטהנזה הקרוא “Sachsen-Anhalt” ורשום כ-D-ABTE, שהיה בטיסה מסחרית מפרנקפורט לוושינגטון, חובר מחשב נייד עם קווי אינטרנט של לופטהנזה (Virtual Private Network) . בכך הפך ה- flying online-office להיות למציאות על ידי חברת התעופה לופטהנזה ו- Connexion של בואינג.

במהלך השבועות הקרובים צפויים ניסיונות נוספים במטרה להבטיח ביצוע תקין. נוסעי הטיסות של ה-“Sachsen-Anhalt” יוכלו החל מה- 15 בינואר 2003 לעשות שימוש ברשת האינטרנט, בצורה נסיונית למשך שלושה חודשים, באמצעות השרות החדש הנקרא Lufthansa FlyNet , ללא תשלום, בעזרת המחשב הנישא שלהם או בעזרת מחשבים שיוכלו לשכור במטוס. האפשרות הזו תוצע לנוסעי לופטהנזה בטיסות LH418 ו- 419 LH שבין פרנקפורט וושינגטון.

מר Wolfgang Mayrhuber, סגן היו"ר של הועד המנהל של לופטהנזה, אמר כי הוא גאה בכך שהחברה הצליחה להפוך רעיון אמביציוני כזה למציאות, וכי הוא בטוח שאנשי עסקים ידעו להעריך את השיפור המשמעותי שלופטהנזה מאפשרת להם בכדי שיוכלו לשמור על קשר בעודם טסים.

גם מר President Scott Carson, נשיא חברת Connexion by Boeing, הביע סיפוק רב מהצלחת הניסוי ומבטיח כי צוותו יעשה הכל בכדי שנוסעי לופטהנזה יקבלו שרות טוב עם הצגתו בפניהם בתחילת השנה הבאה. נכון לעכשו סדרת הנסיונות הראשונה של ה- Lufthansa FlyNetעברה בהצלחה מרובה. כל המערכות מתפקדות כראוי וניתן לקבל ולשלוח קבצי ידיעות, תמונות וקבצים מצורפים (attachments).

ייתרה מזאת, צורף גם פורטל ידיעות המאפשר קבלת חדשות, ידיעות מהבורסה, תחזית מזג אויר וידיעות תיירות ושגם הוא עבר את הנסיונות הראשונים בהצלחה.