לאור המצב – נמל התעופה של סינגפור שוב מוזיל עלויות

הנהלת נמל התעופה CHANGI INTERNATIONAL AIRPORT בסינגפור, החליטה על הוזלת תעריפים בשיעור ממוצע של 30% . ההחלטה תתבטא בעיקר בהוזלת אגרות נחיתה וכן בדמי שכירות אשר הוזלו ב – 10%


00:00 ,21.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הנהלת נמל התעופה CHANGI INTERNATIONAL AIRPORT בסינגפור, החליטה על הוזלת תעריפים בשיעור ממוצע של 30% . ההחלטה תתבטא בעיקר בהוזלת אגרות נחיתה וכן בדמי שכירות אשר הוזלו ב – 10% .

ההחלטה להוזיל עלויות, אשר הוגדרה בקרב חברות התעופה כחסרת תקדים, נלקחה על ידי הנהלת הנמל במטרה לתמוך במגזר התעופה הנמצא בימים אלה בתקופה קריטית במיוחד ובעקבות פניית ארגון יאט"א להנהלות נמלי התעופה בעולם כולו לתת כתף, בתקופה כה קשה, לחברות התעופה.

על פי ההודעה אותה פרסמה הנהלת נמל התעופה יכנסו התעריפים החדשים לתוקף החל ב– 1 במאי 2003 ויהיו בתוקף עד ל- 31 בדצמבר 2003. למותר לציין עוד כי ההוזלה הנוכחית מתווספת להוזלה קודמת בשיעור ממוצע של 15% באגרות נחיתה ודמי שכירות עליה הוכרז בחודש נובמבר אשתקד ואשר נועדה לשפר את מעמדו התחרותי של הנמל מול מתחריו האזוריים.

בהודעה מיוחדת לעיתונות אותה הוציא ארגון יאט"א, לרגל החלטת הנהלת הנמל, צוין כי הארגון ממתין גם להחלטתה של הנהלת נמל התעופה נריטה ביפן לנקוט בצעד דומה. בהודעה מציינת יאט"א כי על ידי הוזלת תעריפי הנחיתה בנריטה תביע הנהלת הנמל את תמיכתה במגזר חברות התעופה אשר נפגעו קשות הן מהמלחמה במפרץ והן ממגפת ה – SARS .

נמלי תעופה אחרים אשר הביעו נכונותם להוזיל עלויות כצעד תמיכה בחברות התעופה הם: אתונה, מלבורן, בריסבן, קפריסין, דובאי ונמל התעופה הבינלאומי של טיוואן.