כץ: ישראל זקוקה לשדה תעופה חלופי לנתב"ג

לאחר הערפל הכבד אתמול, מציין שר החבורה כי התנגדות חיל האוויר מקשה על קידום הנושא. לאחרונה הטיל השר על חני"י לבחון אפשרות להאריך את מסלול הנחיתות וההמראות של שדה התעופה בחיפה אל תוך הים ולהופכו לנמל בינלאומי


00:00 ,17.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר הערפל הכבד אתמול, מציין שר החבורה כי התנגדות חיל האוויר מקשה על קידום הנושא. לאחרונה הטיל השר על חני"י לבחון אפשרות להאריך את מסלול הנחיתות וההמראות של שדה התעופה בחיפה אל תוך הים ולהופכו לנמל בינלאומי
 
הערפל הכבד אתמול בנמל התעופה בן גוריון, שגרם לשיבושים קשים בתעבורה הבינלאומית לישראל וממנה, הוכיח עד כמה ישראל זקוקה לשדה תעופה חלופי לנתב"ג. כך אמר היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ בכנס השנתי של תעופה האזרחית.
 
ממשרד התחבורה נמסר כי, השר כץ ציין כי המציאות שבה חיל האוויר מביע את התנגדותו לכל תוכנית מוצעת של משרד התחבורה להקמת נמל תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג מקשה על משרד התחבורה ורשויות התעופה בישראל לקדם את הנושא.
 
"אנו מנסים להגיע לתאום עם חיל האוויר ומערכת הביטחון באשר למיקומו של שדה התעופה החלופי. בעדיפות ראשונה נמצאים שדות תעופה קיימים כמו נבטים, רמת דוד או אפילו שדה התעופה במגידו" אמר כץ.
 
עוד נמסר כי, השר כץ הטיל לאחרונה על חברת נמלי ישראל לבחון אפשרות להאריך את מסלול הנחיתות וההמראות של שדה התעופה בחיפה אל תוך הים ולהופכו לנמל בינלאומי. לדבריו, הארכת המסלול תאפשר למטוסי סילון גדולים יותר להמריא לכל היעדים באגן הים התיכון.
 
באשר להתקנתה של מערכת ה- ILS המאפשרת נחיתה אוטומטית של מטוסים בראות לקויה בנתב"ג אמר כץ כי, לא קיבל כל בקשה מרשות שדות התעופה או מרשות התעופה האזרחית לסייע בקידום התקנת המערכת.
 
"רש"ת ורת"א מקדמות כיום את הנושא. ברגע שיגיעו למסקנה שיש צורך בשדרוג יכולות הנחיתה בנתב"ג אנו נסייע להם" אמר כץ, והוסיף כי בנתב"ג שרר אתמול ערפל כבד, נדיר וקיצוני ובתנאי מזג אוויר כאלה ייתכן שגם מערכת הנחיתה האוטומטית (ILS) לא הייתה עוזרת.
 
עוד מציינים במשרד התחבורה כי, במהלך דבריו בכנס התייחס השר כץ גם לנושא הקמתה של הרשות הממלכתית לאבטחת התעופה הישראלית ואמר כי, ישנה תמיכה רחבה של כל הגורמים השונים להקמת הרשות הממלכתית, מלבד פקידי האוצר המתנגדים להקמתה מסיבות בירוקרטיות.
 
לא מדובר בהוצאות תקציביות נוספות הנדרשות להקמת הרשות הממלכתית אלא בארגון מחדש של נושא האבטחה, ציין כץ. "מדינת ישראל חייבת ליטול לידייה את כל האחריות על אבטחת הטיסות לישראל. המצב של חברה פרטית כמו אל על שהופרטה, שאחראית על אבטחת טיסותיה וחברות תעופה אחרות הוא בלתי הגיוני" הוסיף כץ.
 
עוד נמסר כי, שר התחבורה התייחס גם לסוגיית שדה התעופה בהרצליה ואמר כי, רשות התעופה האזרחית בוחנת בימים אלה אפשרות להעתקת הפעילות האווירית בהרצליה לשדה התעופה בעין שמר, אולם חיל האוויר הביע את התנגדותו למהלך שכזה.