כנפיים רכשה מטוס איירבוס 340-300 תמורת כ-50 מיליון דולר

עם השלמת העסקה מונה צי המטוסים של גלובל ליסינג 19 מטוסי סילון המוחכרים לשבע חברות תעופה שונות. המטוס שנקנה הוחכר לחברת תעופה ספרדית גדולה עד לשנת 2016


00:00 ,29.10.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

עם השלמת העסקה מונה צי המטוסים של גלובל ליסינג 19 מטוסי סילון המוחכרים לשבע חברות תעופה שונות. המטוס שנקנה הוחכר לחברת תעופה ספרדית גדולה עד לשנת 2016
 
מחברת כנפיים נמסר על התרחבות משמעותית בתחום החכרת המטוסים: החברה רכשה מטוס איירבוס מדגם 340-300 תמורת כ-50 מיליון דולר. המטוס מוחכר לחברת תעופה ספרדית גדולה עד לשנת 2016.
 
העסקה בוצעה על ידי חברת גלובל כנפיים ליסינג, שהינה חברה בבעלות מלאה של כנפיים. עסקת רכישת המטוס מומנה באמצעות הלוואות ((Non-recourse  בהיקף כולל של כ-40 מליון דולר משני בנקים ספרדים. היתרה מומנה ממקורותיה העצמאיים של גלובל ליסינג ומפיקדון שהתקבל מהחוכרת.
 
עם השלמת עסקה זו מונה צי המטוסים של גלובל ליסינג 19 מטוסי סילון מתוצרת בואינג ואיירבוס, בחלקם מטוסים רחבי גוף, כאשר לפני כשנה מנה צי החברה 11 מטוסים בלבד. המטוסים מוחכרים לשבע חברות תעופה שונות בארה"ב, בקנדה, באירופה ובניו זילנד.
 
מהחברה נמסר כי בעקבות עסקה זו צפויות הכנסות החברה מהסכמים חתומים כיום להסתכם בשנים הבאות לסך של כ-270 מיליון דולר. הכנסותיה של כנפיים בתחום החכרת המטוסים תגדלנה בעקבות עסקה זו בכ-10% אחוזים בשנה הקרובה והן צפויות להיות כפולות ממחזור הכנסותיה בתחום זה בשנת 2007.
 
שלמה חנאל, מנכ"ל כנפיים, ציין כי החברה ממשיכה לבסס את מעמדה בתחום החכרת המטוסים. לדבריו, החברה דבקה באסטרטגיה של פיתוח עסקי החכרת המטוסים לטווח ארוך. "אנו מרוצים כי גם בתקופה זו הצלחנו לממן ולבצע עסקה מסוג זה - הרביעית במספר שהחברה מבצעת בשנה אחרונה". לדבריו, הניסיון והידע שנצברו בחברה סייעו לכנפיים לבצע עסקאות ליסינג מוצלחות והחברה ממשיכה בפעילותה לאיתור עסקאות אטרקטיביות נוספות בתחום.