כנפיים: רווח נקי של 12.5 מיליון דולר בסיום הרבעון השני של שנת 2007

זאת לעומת הפסד של 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-463 מיליון דולר. בורוביץ': השיפור בדוחות אל על ברבעון הנוכחי ניכר היטב בתוצאות ומשקף את המהפך שעברה אל על


00:00 ,23.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לעומת הפסד של 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-463 מיליון דולר. בורוביץ': השיפור בדוחות אל על ברבעון הנוכחי ניכר היטב בתוצאות ומשקף את המהפך שעברה אל על
 
חברת כנפיים, בעלת השליטה באל על, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2007 ומדווחת על מגמת צמיחה ושיפור: הרווח הנקי של כנפיים ברבעון השני של שנת 2007 הסתכם בכ-12.5 מיליון דולר לעומת הפסד של 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
 
ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-463 מיליון דולר לעומת הכנסות של כ- 440 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 5%.
 
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-104 מיליון דולר לעומת רווח גולמי של כ-71 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 46.8%.
 
במהלך חודש אוגוסט הרחיבה קבוצת כנפיים את פעילותה בתחום החכרת המטוסים (ליסינג) ורכשה שלושה מטוסי בואינג מדגם ER767-300 תמורת כ-82 מיליון דולר. העסקה תגדיל את הכנסותיה של כנפיים בתחום החכרת המטוסים בכ-70% לשנה בכל אחת משלוש השנים הבאות. ההיקף הכולל של ההכנסות הצפויות על פי הסכמי החכירה הקיימים בשנים הבאות, גדל בעקבות עסקה זו לכ-179 מיליון דולר, זאת מאחר וסך ההכנסות מדמי החכירה מעסקת TUIצפויים להסתכם בכ-55 מיליון דולר.
 
במהלך הרבעון השלימה החברה מימוש אופציות של אל על ואופציות רכש של המדינה (בדומה לאחרים). במקביל מכרה החברה כתבי אופציה של אל על, תוך שהיא שומרת על אחוז אחזקותיה באל על. פעולות אלו תרמו 6 מיליון דולר לרווח של החברה.
 
יו"ר דירקטוריון אל על וסגן יו"ר דירקטוריון כנפיים, ישראל (איזי) בורוביץ' הביע שביעות רצון מתוצאותיה הכספיות של כנפיים, וציין כי השיפור בדוחות אל על ברבעון הנוכחי ניכר היטב בתוצאותיה של חברת כנפיים ומשקף את המהפך שעברה אל על בתקופה האחרונה. לדבריו, צעדי ההתייעלות והרה ארגון שננקטו וכן צמצום ההוצאות לצד התמקדותה בצדדים הרווחיים, העלו את אל על לפסים של צמיחה. לדברי בורוביץ', תוצאותיה של אל על מרשימות עוד יותר על רקע התחרות ההולכת וגוברת בשוק התעופה וכן אל מול עליית מחירי הדלק והשחיקה בתיירות בעקבות מלחמת לבנון השנייה.
 
שלמה חנאל, מנכ"ל כנפיים, ציין כי האסטרטגיה של החברה לפיתוח עסקי הליסינג שלה מוכיחה עצמה ופירותיה ניכרים בתוצאות הכספיות של החברה לרבעון השני של השנה. לדבריו, גם החברות האחרות שבשליטת החברה תרמו באופן משמעותי לרווחיות הרבעון. חנאל הוסיף כי, כנפיים ממשיכה לפעול לאיתור הזדמנויות חדשות בעלות פוטנציאל לפיתוח עסקיה בתחומי התעופה, התיירות ושירותי הטיסה .
 
עו"ד יהודה (יודי) לוי, שותף מנהל של משרד גולדפרב, לוי ערן, מאירי ושות', אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, מונה כיו"ר החברה. עו"ד לוי הינו בעל מניות בחברה. עו"ד לוי הביע את שביעות רצונו מהתוצאות העסקיות ואת אמונו מהתפתחות החברה.
 
"כנפיים" שבשליטת משפחת בורוביץ', מחזיקה בשליטה בחברת "אל על" (כ-40%). לחברה 4 החזקות נוספות בתחום שירותי תעופה ותיירות אזרחיים: 75% מחברת גלובל העוסקת בהחכרת מטוסים בחו"ל, 50% בחברת QAS המעניקה שירותי קרקע לחברות תעופה בנתב"ג, 100% בחברת כנפי תחזוקה המתחזקת מטוסים לחיל האוויר ו- 50% בחברת טל לימוזין העוסקת בשירותי הסעת נוסעים לנתב"ג וממנו.