כנפיים אחזקות: רווח נקי של 21.7 מיליון דולר בשנת 2007

זאת לעומת הפסד של 16.2 מיליון דולר אשתקד בשנת 2006. ההכנסות מפעילות החכרת המטוסים גדלו בשיעור של כ- 39% לעומת שנת 2006. כנפיים אחזקות מחזיקה בשליטה בחברת אל על


00:00 ,01.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לעומת הפסד של 16.2 מיליון דולר אשתקד בשנת 2006. ההכנסות מפעילות החכרת המטוסים גדלו בשיעור של כ- 39% לעומת שנת 2006. כנפיים אחזקות מחזיקה בשליטה בחברת אל על
 
חברת כנפיים, בעלת השליטה באל על, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לשנת 2007 ומדווחת על גידול חד ברווח הנקי והמשך מגמת הצמיחה: הרווח הנקי של כנפיים בשנת 2007 הסתכם בכ-21.7 מיליון דולר לעומת הפסד של 16.2 מיליון דולר אשתקד.
 
ההכנסות בשנת 2007 הסתכמו בכ-1.98 מיליארד דולר לעומת הכנסות של כ-1.7 מיליארד דולר אשתקד - גידול של כ- 16.2%.
 
הרווח הגולמי בשנת 2007 הסתכם בכ-409.3 מיליון דולר לעומת רווח גולמי של כ-281 מיליון דולר אשתקד - גידול של כ-46%. הגידול ברווח הגולמי נבע, בין היתר, כתוצאה מעלייה בשיעור התפוסה במטוסי הנוסעים שהגיע לכ-85%.
 
החברה מדווחת עוד כי ההכנסות מפעילות החכרת המטוסים גדלו בשיעור של כ-39% לעומת שנת 2006.
 
במהלך השנה הרחיבה קבוצת כנפיים, באמצעות חברת הבת "גלובל ליסינג", את פעילותה בתחום החכרת המטוסים ורכשה תמורת כ-82 מיליון דולר שלושה מטוסי בואינג מדגם  767-300ERהמוחכרים לקונצרן התעופה והתיירות הגרמני TUI. לגלובל הכנסות מובטחות בהסכמים (לא כולל אופציות להארכה) בסך כולל של כ-176 מיליון דולר.
 
יו"ר דירקטוריון אל על וסגן יו"ר דירקטוריון כנפיים, פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ', הביע שביעות רצון מתוצאותיה הכספיות של כנפיים, וציין כי השיפור בביצועיה של אל על בשנה הנוכחית ניכר היטב בתוצאותיה של חברת כנפיים ומשקף את המהפך שעברה אל על בתקופה האחרונה.
 
לדברי שלמה חנאל, מנכ"ל כנפיים, התוצאות הכספיות השנתיות מוכיחות כי אסטרטגיית ההשקעה של החברה באל על ובפעילויותיה האחרות של החברה מניבה פירות. לדבריו, כנפיים ממשיכה את מגמת הצמיחה ופועלת גם לאיתור הזדמנויות חדשות בעלות פוטנציאל לפיתוח עסקיה בתחומי התעופה, התיירות ושירותי הטיסה. עוד הוסיף חנאל  כי גם החברות האחרות שבשליטת החברה תרמו באופן משמעותי לרווחיות וציין כי חברת גלובל ליסינג, תמשיך להרחיב את צי מטוסי ההחכרה שלה במטרת להרחיב את ניתחה בתחום זה.
 
"כנפיים אחזקות" שבשליטת משפחת בורוביץ', מחזיקה בשליטה בחברת אל על (כ-40%). לחברה ארבע החזקות נוספות בתחום שירותי תעופה ותיירות - 75% מחברת גלובל ליסינג העוסקת בהחכרת מטוסים בחו"ל, 50% בחברת QASהמעניקה שירותי קרקע לחברות תעופה בנתב"ג, 100% בכנפי תחזוקה המתחזקת מטוסים לחיל האוויר ו-50% בחברת טל לימוזין העוסקת בשירותי הסעת נוסעים לנתב"ג.