ישראל נבחרה למדינה הראשונה בעולם בה מנפיקה TNT חשבוניות אלקטרוניות

בחודש אחד בלבד הצטרפו כ-35% מלקוחות החברה בישראל לקבלת השירות המתקדם. בשלב הראשון החברה מנפיקה חשבוניות עבור שירותי הובלה


00:00 ,24.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בחודש אחד בלבד הצטרפו כ-35% מלקוחות החברה בישראל לקבלת השירות המתקדם. בשלב הראשון החברה מנפיקה חשבוניות עבור שירותי הובלה
 
ישראל הינה המדינה הראשונה בעולם בה מיישמת חברת השילוח הבינלאומית TNT אקספרס הנפקת חשבוניות אלקטרוניות חתומות דיגיטלית ללקוחותיה. בחודש הראשון בלבד הצטרפו לשירות זה כ-35% מלקוחות החברה, שהביעו את שביעות רצונם מהשירות המתקדם, החוסך להם זמן ועלויות.
 
אודי כספי, מנכ"ל TNT אקספרס ישראל, אמר: "ישראל נמצאת בחוד החנית הטכנולוגית, ולכן TNTהעולמית בחרה בה כאחת מבין המדינות הראשונות ליישום פרויקט החשבוניות האלקטרוניות. הופתענו מאוד מההיענות של לקוחותינו בתקופה כה קצרה, ואנו מקווים להכפיל שיעור זה בתוך מספר חודשים."
 
החברה פיתחה לאחרונה את פרויקט החשבוניות האלקטרוניות החתומות דיגיטלית בשיתוף עם חברת מחקר אלגוריתמים, כאשר בשלב הראשון היא מנפיקה חשבוניות עבור שירותי הובלה. כאשר תעבור התוכנית לשלב השני, יונפקו חשבוניות גם בגין תשלומי מסים.
 
מהחברה נמסר כי חשבוניות אלקטרוניות מאפשרות חסכון ניכר בהוצאות וייעול, ומהוות צעד מהותי במעבר ל"משרד נטול ניירות". עיקר החיסכון מושג באמצעות הפחתת עלויות אחסון המידע והעברתו לארכיב אלקטרוני המכיל חשבוניות אלקטרוניות (לעומת ארכיב המבוסס על חשבוניות מודפסות), והפחתת עלויות הדפסת חשבוניות והפצתן. יתרון נוסף של השירות הוא שמירה על איכות הסביבה, עקב הפחתת השימוש בנייר והשימוש בדלק של הרכבים המשנעים את החשבוניות המודפסות מיעד ליעד. בנוסף, החשבונית האלקטרונית מועברת מיידית וישירות לנמען, ללא נמעני ביניים. כמו כן, היא ניתנת לשחזור, ולכן קל יותר להנפיק חשבונית במידה ולא ניתן לאתר את החשבונית המקורית.