ישראל ושוויץ חתמו על הסכם המאפשר לחברות תעופה נוספות לטוס בין שתי המדינות

ההסכם החדש מאפשר לכל מדינה להפעיל 24 טיסות נוסעים סדירות לעומת 17 טיסות עד כה. על ההסכם חתמו סגן מנהל רשות התעופה האזרחית ועמיתו השוויצרי


00:00 ,29.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם החדש מאפשר לכל מדינה להפעיל 24 טיסות נוסעים סדירות לעומת 17 טיסות עד כה. על ההסכם חתמו סגן מנהל רשות התעופה האזרחית ועמיתו השוויצרי
 
ישראל ושוויץ חתמו היום על הסכם תעופה חדש המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ושוויץ להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ.
 
הסכם התעופה עם שוויץ היה אחד ההסכמים הבודדים שנותרו במתכונת של מוביל יחיד נקוב מכל צד, למרות הגידול בתנועת הנוסעים בין שתי המדינות.
 
שר התחבורה ציין כי על פי ההסכם יוכל כל צד למנות שתי חברות תעופה סדירות להפעלת טיסות נוסעים, בכל אחד היעדים שבין ישראל ושוויץ. ההסכם החדש מאפשר לכל מדינה להפעיל 24 טיסות נוסעים סדירות, לעומת 17 טיסות עד כה.
 
החברה השוייצרית "סוויס איירליינס" מפעילה כיום שתי טיסות יומיות בין ציריך לתל אביב ואילו חברת אל על מפעילה כ-12 טיסות בשבוע לציריך וג'נבה.
 
על ההסכם חתמו סגן מנהל רשות התעופה האזרחית אבי בן חור ומקבילו השוויצרי Fontana Jango.
 
השר כ"ץ ציין כי מתן אפשרות לחברות תעופה וישראליות נוספות וזרות להתחרות על כל קווי התעופה צפוי להביא לירידת מחירי הטיסה ולהגדלת החשיפה של ישראל כיעד תיירותי.
 
בשנה האחרונות בלבד נחתמו עשרה הסכמי תעופה חדשים עם מדינות באירופה המאפשרים לחברות תעופה נוספות של ישראל להפעיל טיסות סדירות בין ישראל למדינות אלה. מדובר בין השאר בספרד, צרפת, בריטניה, בלגיה ואיטליה.