ישראל ורוסיה חתמו על הסכם תעופה חדש

ההסכם שנחתם אתמול מאפשר לחברות תעופה נוספות לטוס בין שתי המדינות ויגדיל את מספר טיסות הנוסעים, השכר והמטען בין המדינות. מעתה תוכל ק.א.ל לפעול כמובילת מטענים נוספת לצד חברת אל על


00:00 ,22.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם שנחתם אתמול מאפשר לחברות תעופה נוספות לטוס בין שתי המדינות ויגדיל את מספר טיסות הנוסעים, השכר והמטען בין המדינות. מעתה תוכל ק.א.ל לפעול כמובילת מטענים נוספת לצד חברת אל על
 
צעד נוסף בפתיחת השמים לתחרות. ישראל ורוסיה חתמו אתמול על הסכם תעופה חדש המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ורוסיה לבצע טיסות סדירות נוספות בין שתי המדינות. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז.
 
על פי הסכם שנחתם במוסקבה בין סגן מנהל רשות התעופה האזרחית, אריק בן ארי, ומנהל רשות התעופה האזרחית הרוסית, יבגני בצ'ורין, יתאפשר לכל מדינה למנות חברת תעופה נוספת בקו תל אביב - מוסקבה.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן ציין כי לפי ההסכם יתאפשר כל אחת מהמדינות למנות מוביל נוסף שישמש לטיסות נוסעים ומטען או לחלופין שתי חברות שתשמשנה האחת לטיסות נוסעים והשנייה לטיסות מטען. משמעות ההחלטה היא שמעתה תוכל חברת ק.א.ל. לפעול כמובילת מטענים נוספת לצד חברת אל על.
 
בנוסף לכך הוחלט על הגדלת מספר טיסות הסדירות השבועיות בין תל אביב למוסקבה מ- 14 טיסות כיום ל- 21 טיסות שבועיות. עוד סוכם על הגדלת מספר טיסות השכר למוסקבה משלוש טיסות כיום לחמש טיסות שבועיות.
 
כמו כן סוכם להגדיל את מספר הטיסות הסדירות והשכר בין תל אביב לסנט פטרסבורג לשתי טיסות סדירות וטיסת שכר אחת בעונת החורף וחמש טיסות סדירות ושתי טיסות שכר בעונת הקיץ.
 
בנוסף סוכם לאפשר לחברת תעופה ישראלית נוספת לטוס בנתיב הטרנס-סיבירי בדרך למזרח הרחוק. זכות זו הוקנתה עד כה לחברת אל על בלבד.
 
סיטרמן ציין כי ההסכם הוא שלב נוסף במדיניות משרד התחבורה לפתיחת השמים לתחרות ולהרחבת מספר הטיסות של חברות תעופה זרות הטסות לישראל. הוא הוסיף כי הרחבת הטיסות בין ישראל לרוסיה צפויה להגדיל את התחרות בענף ולהוזיל את מחירי הטיסות.