ישראל וסין חתמו על מזכר הבנה המאפשר לאל על להגדיל משמעותית את מספר טיסות המטען לסין

מזכר הבנה בנושא תעופה שנחתם אתמול (יום רביעי) בין ישראל לסין מאפשר לאל על להגדיל באופן משמעותי את מספר טיסות המטען לסין וכן את מספר היעדים שאל על תוכל לנחות בהם


00:00 ,24.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מזכר הבנה בנושא תעופה שנחתם אתמול (יום רביעי) בין ישראל לסין מאפשר לאל על להגדיל באופן משמעותי את מספר טיסות המטען לסין וכן את מספר היעדים שאל על תוכל לנחות בהם.
 
מזכר ההבנה נחתם בבייג'ין בין סגן בכיר לראש מינהל התעופה הישראלית, אריק בן ארי ועמיתו הסיני, ואנג רונגווה.
 
על פי ההסכם, תוכל ישראל להגדיל ל- 17 את מספר טיסותיה השבועיות לסין. מדובר בתוספת של 10 טיסות מטען. במחצית מהטיסות תוכל אל על להטיס מטענים מאלמה אטה (קזחסטן) ולוכסמבורג ליעדים שונים בסין.
 
עוד סוכם כי תבדק אפשרות לבצע טיסות ליעדים נוספים בסין, בעיקר בצפון- מזרח ומערב המדינה- אזורים שבכוונת השלטונות הסיניים לפתח. נקבע כי טיסות אלה תקבלנה עדיפות בקרב השלטונות הסיניים.
 
שתי המדינות סיכמו בניהן גם על הוספת סעיף נוסף בהסכם התעופה, המאפשר לראשונה הפעלת טיסות בקוד משותף ("קוד שרינג") בין ישראל וסין.
 
בן ארי מסר כי מדובר בהסכם בעל חשיבות רבה שכן הוא מחזק את הקשר בין שתי המדינות ומאפשר לשפר באופן משמעותי את רמת השירות ליצואנים וליבואנים.
 
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי סין מהווה את אחד היעדים החשובים של הסחר הבינלאומי של ישראל, הכולל כמיליארד דולר יבוא וחצי מיליארד דולר יצוא.