ישראל והאיחוד האירופי: הסכם ראשון הסולל את הדרך לחתימה על הסכם תעופה גלובלי

מנכ"ל משרד התחבורה: המשא ומתן אמור להוביל להסכם מהפכני ביחסי התעופה שבין ישראל ל-27 מדינות האיחוד, יכלול שורה של נושאים כגון מתן הרשאות להגדלת יעדי הטיסה ועוד


00:00 ,03.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד התחבורה: המשא ומתן אמור להוביל להסכם מהפכני ביחסי התעופה שבין ישראל ל-27 מדינות האיחוד, יכלול שורה של נושאים כגון מתן הרשאות להגדלת יעדי הטיסה ועוד
 
ישראל ונציבות האיחוד האירופי חתמו על הסכם תעופה חדש הסולל את הדרך לקראת כינון הסכם תעופה גלובלי עם מדינות האיחוד.
 
נציגי נציבות האיחוד האירופי נפגשו בסוף השבוע שעבר עם מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, וראשי רשות התעופה האזרחית של ישראל כדי לקבוע את המסגרת והתכנים של המשא ומתן הגלובלי בין ישראל למדינות האיחוד, בנושא השמים הפתוחים.
 
סיטרמן ציין כי המשא ומתן אמור להוביל להסכם מהפכני ביחסי התעופה שבין ישראל ל-27 מדינות האיחוד. לדבריו, ההסכם צפוי להוביל למערכת יחסים חדשה בתחום התעופה האזרחית שתאפשר הוזלה של מחירי הטיסות ושילוב של מתחרים חדשים בענף התעופה. כמו כן צפוי גידול בהיקפי התיירות של שני הצדדים, לטובת הצרכנים הישראלים והאירופאים.
 
בטקס החתימה על ההסכם שנחתם בירושלים אמר סיטרמן כי ישראל הציבה בעדיפות גבוהה את שידרוג היחסים בינה לבין מדינות האיחוד, לרווחת הצרכן הישראלי ולקידום יחסי התעופה והתיירות בין הצדדים.
 
מנכ"ל משרד התחבורה אמר כי ליברליזציה של הסכמי התעופה והגמשת תנאי התחרות עשויים להביא להוזלה של כרטיסי הטיסה, בשיעור של 5 עד 15 אחוזים ולהגדיל את מספר החברות המתחרות בכל קווי התעופה.
 
המשא ומתן בין ישראל לאיחוד יכלול שורה ארוכה של נושאים בהם: מתן הרשאות להגדלת יעדי הטיסה, אפשרות לרכישת חברות תעופה על ידי אזרחי שני הצדדים, השוואת תקנות וחוקים בתחומים רבים, כמו למשל בתחום הגנת הצרכן, בקרה אווירית, תחזוקה בטיחותית וסידורי ביטחון.
 
סיטרמן ציין כי המשא ומתן הגלובלי בין הצדדים ימשך כשנה עד שנה וחצי בשל מורכבות הנושאים. הכוונה להגיע להסכם שישרת את ענף התעופה והתיירות של שני הצדדים למשך עשרות שנים ולכן המשא ומתן צפוי להיות אינטנסיבי ומורכב.