ההסכם שנחתם על ידי השר כץ ושגריר ארה"ב בישראל יאפשר לראשונה לחברות תעופה ישראליות לטוס ללא הגבלה לכל יעד בארה"ב ומשם לכל העולם. ההסכם ייכנס לתוקף עם החזרתה לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ושגריר ארה"ב בישראל, ג'יימס ב. קנינגהם, חתמו היום על הסכם תעופה חדש ל"שמים פתוחים". ממשרד התחבורה נמסר כי, ההסכם החדש שנחתם בלשכת שר התחבורה בירושלים יאפשר לראשונה לחברות תעופה ישראליות לטוס בלא הגבלה לכל יעד בארצות הברית ולהמשיך מארה"ב לכל יעד אחר ברחבי תבל. בנוסף לכך, תותרנה נחיתות ביניים עם נוסעים ללא הגבלה בתוך ארה"ב.
עוד נמסר כי, הסכם התעופה האחרון בין ישראל לארה"ב שעודכן בשנת 2001, הגביל עד כה חברות תעופה ישראליות להפעיל טיסות בין ישראל לניו יורק ובין ישראל לעשרה יעדים נוספים בארה"ב. כמו כן, יש לאותן חברות זכות להפעיל טיסות במסגרת הסכמי "קוד שרינג" בלבד בין ישראל ל- 28 יעדים בארה"ב.
השר כץ ציין כי, ההסכם החדש יאפשר לחברות תעופה סדירות ישראליות ואמריקאיות לחתום ללא כל הגבלה על הסכמי "קוד שרינג" ביניהם ולהפעיל טיסות מכל יעד במדינה שלישית ליעדים בארה"ב, וכן ליעדים בכל מדינה שלישית שמעבר לארה"ב.
"ההסכם החדש הוא צעד נוסף במדיניות הליברליזציה שמנהיג משרד התחבורה בענף בתעופה, והוא פותח בפני חברות תעופה ישראליות אפשרויות נוספות להסכמי שיתוף פעולה עם מובילים זרים נוספים באירופה ובארה"ב" אמר השר כץ.
במשרד התחבורה מציינים כי, הסכם התעופה בין ישראל לארה"ב שנחתם בחתימה מלאה על ידי השר כץ ושגריר ארה"ב בישראל, נחתם בראשי תיבות בחודש אפריל האחרון בוושינגטון על ידי מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א ), גיורא רום וסגן שר החוץ של ארה"ב, רוברט הורמץ. יצוין כי, ישראל תוכל לממש את ההסכם עם ארצות הברית מיד עם החזרתה לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה (CATEGORY 1).
שר התחבורה ביקש מהשגריר האמריקאי לסייע לישראל במימוש ההסכם שנחתם מיד עם השלמת החקיקה של חוק הטיס בכנסת ועוד לפני אישור התקנות בוועדת הכלכלה של הכנסת. לדברי כץ, משרד התחבורה עומד בפני השלמת החקיקה ומזה זמן רב שרשות התעופה האזרחית פועלת לעדכון מאות תקנות ונהלים חדשים בוועדת הכלכלה של הכנסת.
ישראל וארה"ב חתמו על הסכם חדש ל"שמים פתוחים"
ההסכם שנחתם על ידי השר כץ ושגריר ארה"ב בישראל יאפשר לראשונה לחברות תעופה ישראליות לטוס ללא הגבלה לכל יעד בארה"ב ומשם לכל העולם. ההסכם ייכנס לתוקף עם החזרתה לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה
00:00 ,01.12.2010
עשוי לעניין אותך
בן הרוש: לא סביר לשלם שלוש אגרות בנפרד לכל נמל
המבורג סוד עורכת שינויים בקו צפון אירופה-ישראל
מהו תיאור כוזב במסמכי הייבוא? על סמכות חילוט טובין של המכס
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק קבוצות הריכוז
MSC ציינה 20 שנות פעילות בישראל
עיראק: הושלמה העמקת נמל אום קסר בדרום