ישראל ואיטליה חתמו על הסכם המאפשר לחברות תעופה נוספות לטוס בין שתי המדינות

עד כה התאפשר לחברה אחת מכל מדינה להפעיל עד 20 טיסות שבועיות בקיץ ו-15 טיסות בחורף


00:00 ,07.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי ההסכם החדש כל צד יוכל להפעיל עד 26 טיסות שבועיות סדירות, בקווים שבין ישראל ואיטליה. עד כה התאפשר לחברה אחת מכל מדינה להפעיל עד 20 טיסות שבועיות בקיץ ו-15 טיסות בחורף
 
ישראל ואיטליה חתמו על הסכם תעופה חדש המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ואיטליה להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות.
 
על פי ההסכם שנחתם בין רשויות התעופה האזרחית ישראל ואיטליה יתאפשר לכל מדינה למנות שתי חברות תעופה, בקווים תל אביב -רומא ותל אביב -מילאנו.
 
כמו כן סוכם כי כל צד יוכל להפעיל עד 26 טיסות שבועיות סדירות, בקווים שבין ישראל ואיטליה. עד כה התאפשר לחברה אחת מכל מדינה להפעיל עד 20 טיסות שבועיות, בעונת הקיץ ו- 15 טיסות, בעונת החורף.
 
ההסכם בין ישראל ואיטליה וביטול הסעיף בהחלטת הממשלה משנת 2003 שהגביל מינוי מובילים ישראלים בקווים שחברת אל על מפעילה מאפשרים לשר התחבורה למנות חברות ישראליות כמוביל נקוב שני קווים: ת"א- רומא ות"א- מילאנו. כמו כן ההסכם מאפשר לחברת אל על ליישם את תוכניתה להגדלה משמעותית במספר הטיסות בקו ת"א- מילאנו.
 
מופז ציין כי ההסכם בין ישראל ואיטליה הוא צעד נוסף של מדיניות הליברליזציה בענף ההובלה האווירית שמוביל משרדו. מדיניות זו מאפשרת את הגדלת מספר החברות שתוכלנה להפעיל טיסות סדירות, בקווים לישראל וממנה וכן הגדלה משמעותית של מספר הטיסות הסדירות.
 
"הגידול המשמעותי במספר הטיסות ובקיבולת המושבים עתיד לתת מענה לגידול הצפוי בביקושים של הנוסעים הישראלים והתיירים מחו"ל. כמו כן צפוי גידול משמעותי ברמת התחרות במרבית הקווים לישראל וממנה" הוסיף מופז.
 
שר התחבורה ציין כי במהלך עונת הקיץ שהחלה בשבוע שעבר צפוי גידול חסר תקדים של כ- 20% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה. לדבריו, בין הגורמים לגידול הצפוי בתדירות ובקיבולת המושבים: הוספת תדירויות על ידי 7 חברות תעופה זרות המפעילות טיסות סדירות לישראל וכן מספר נוסף של חברות זרות שהחלו להפעיל טיסות סדירות לישראל וממנה.