ישראל ואוקראינה: נחתם הסכם המאפשר לחברות תעופה נוספות לטוס בין שתי המדינות

חברות התעופה מישראל ומאוקראינה תוכלנה להפעיל יחד עד 22 טיסות שבועיות בקו בקיץ 2009 ו-28 טיסות בקיץ 2010. סיטרמן: מכסת הטיסות המיוחדות של התיירות הדתית מישראל לאוקראינה תגדל ב-16%


00:00 ,31.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות התעופה מישראל ומאוקראינה תוכלנה להפעיל יחד עד 22 טיסות שבועיות בקו בקיץ 2009 ו-28 טיסות בקיץ 2010. סיטרמן: מכסת הטיסות המיוחדות של התיירות הדתית מישראל לאוקראינה תגדל ב-16%
 
ישראל ואוקראינה חתמו אתמול על הסכם תעופה חדש המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ואוקראינה להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. כך הודיע מנכ"ל משרד התחבורה משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.
 
סיטרמן ציין כי ההסכם שנחתם יאפשר להגדיל משמעותית את מספר הטיסות בקווי התעופה הפועלים כיום בין שתי המדינות ובעיקר בקו העיקרי בין ת"א לקייב.
 
על פי מזכר ההבנה שנחתם בין מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר, ועמיתו האוקראיני אלכסנדר דוידוב, רשאית כל מדינה למנות חברת תעופה נוספת בקו ת"א - קייב. כיום פועלות בקו זה חברת אל על והחברה האוקראינית אארוסוויט.
 
סוכם כי חברות התעופה מישראל ומאוקראינה תוכלנה להפעיל יחד עד 22 טיסות שבועיות בקו במהלך עונת קיץ 2009 ו-28 טיסות במהלך עונת קיץ 2010, (14 טיסות לכל צד), זאת לעומת 16 טיסות שבועיות שפעלו עד כה.
 
עוד סוכם כי מכסת הטיסות המיוחדות של תיירות דתית מישראל לאוקראינה במהלך תקופת ראש השנה תגדל ב-16% ותגיע ל-14 אלף מושבים, שבעת אלפים מושבים לכל צד.
 
הטיסות המיוחדות תופעלנה על ידי כל חברות התעופה הישראליות המטיסות נוסעים: אל על, סנדור, ארקיע, וישראייר וכן על ידי חברות תעופה אוקראיניות. יצוין כי האוקראינים לא נענו לבקשת ישראל להסיר את המגבלות הכמותיות על טיסות אלה.
 
להערכת מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זהר מזכר ההבנה שנחתם יוביל בין השאר לגידול ברמת התחרות בקווי התעופה בין ישראל ואוקראינה ובמיוחד בקו תל אביב-קייב כמו כ הוא יסייע למימוש פוטנציאל הביקוש המשמעותי של תיירות דתית ישראלית ואוקראינית.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי מזכר ההבנה שנחתם בין ישראל ואוקראינה מבוצע במסגרת יישום תהליך הליברליזציה בענף ההובלה האווירית. הליך זה יביא לגידול משמעותי במספר הטיסות ובתנועה הנוסעים לישראל וממנה. לדברי סיטרמן בשנה וחצי האחרונות נחתמו 10 הסכמי תעופה דומים עם מדינות נוספות בעולם, בהם דרום קוריאה, בריטניה, צרפת, בלגיה, איטליה וספרד.