ישראייר דורשת משטרית למנוע לזמן מוגבל את כניסת אל על גם לתחום טיסות השכר

"יש למנוע מהמונופול אל על מלהתחרות בנו במגרש טיסות השכר, לפחות לתקופה מוגבלת", דורשת מנכ"לית ישראייר, סבינה בירן, במכתב לשר התחבורה, מאיר שטרית


00:00 ,01.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"יש למנוע מהמונופול אל על מלהתחרות בנו במגרש טיסות השכר, לפחות לתקופה מוגבלת", דורשת מנכ"לית ישראייר, סבינה בירן, במכתב לשר התחבורה, מאיר שטרית. חברת ישראייר מתחה במכתבה ביקורת חריפה על מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה, והאשימה אותו בסחבת ובאי-מתן אישורים להפעלתם של קו תעופה סדיר מישראל לניו יורק וקו שכר מישראל לבנגקוק שיתחרו באל על.

ישראייר מעוניינת להתחיל, כבר בדצמבר, בהפעלת טיסות סדירות לניו יורק. החברה מנהלת בימים אלה משא ומתן לחכירת מטוס בגודל מתאים.

במכתב דורשת בירן משטרית לכנס דיון דחוף בהשתתפות כל הגופים הרלוונטיים, "בו ייקבעו סוף סוף כללי משחק בשוק התעופה שאינם מוטי אל על בלבד, אלא יאפשרו גם לנו, כמו לכל גורם תעופתי ישראלי אחר שירצה בזה, להתחרות במונופול של אל על".

עוד כתבה בירן, כי "מאז הפכה הפרטת אל על למשימה לאומית שמצדיקה כל מחיר", היא חשה כי מאבקה של ישראייר לקיים חלופה לאל על נתקל בקשיים ובמחסומים רבים מצד הרשויות, "אם במודע ואם שלא במודע". לדבריה, "כל יוזמה שלנו לפתח פעילות שכר חדשה, כגון טיסות שכר לברזיל, וארשה, סופיה ועוד - מטורפדת על ידי אל על".

דובר משרד התחבורה אמר אתמול בתגובה, כי "בקשתה של חברת ישראייר עדיין לא נבחנה במשרד התחבורה, והיא תידון לאחר גמר תהליך הפרטת אל על".

סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, יואב לוי, דחה את טענתה של בירן כי אל על היא מונופול: "חברת אל על מתמודדת מדי יום עם 100 חברות תעופה בינלאומיות על הקווים לישראל וממנה. דו"ח של מינהל התעופה האזרחית קבע כי שוק התעופה בישראל הוא שוק תחרותי ומשוכלל, ולאל על מתחרות רבות בכל נתיב אליו היא טסה".