ישראייר דורשת לא לקפיא התנאי בעניין סאן דור למיזוג בין אל על לכנפיים

חברת התעופה ישראייר פנתה בסוף השבוע לבית הדין להגבלים עסקיים, בדרישה שלא לאשר את הצעת הפשרה, לפיה יוקפא אחד מתנאי הממונה למיזוג בין אל על לכנפיים בעניין סאן דור - חברה בת של אל על לטיסות שכר. לטענת ישראייר, הקפאת התנאי עלולה לפגוע בה עד כדי חיסולה המוחלט


00:00 ,27.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה ישראייר פנתה בסוף השבוע לבית הדין להגבלים עסקיים, בדרישה שלא לאשר את הצעת הפשרה, לפיה יוקפא אחד מתנאי הממונה למיזוג בין אל על לכנפיים בעניין סאן דור - חברה בת של אל על לטיסות שכר. לטענת ישראייר, הקפאת התנאי עלולה לפגוע בה עד כדי חיסולה המוחלט. אחד מתנאי הממונה על הגבלים עסקיים, דרור שטרום, למיזוג היה שאל על תפסיק להפעיל את החברה הבת שלה לטיסות שכר בקווים שאליהם היא מפעילה טיסות סדירות.

בהודעה מטעם ישראייר לבית הדין להגבלים עסקיים, שהוגשה בהמשך לדיון בערר אל על נגד תנאי הממונה למיזוג עם קבוצת כנפיים, כותבים באי כוחה המשפטיים: "ההתפתחויות בחודש וחצי האחרונים הן הוכחה ניצחת וחד-ערכית להשפעה הקשה של השהיית תנאי סאן דור ולנחיצות התנאי שקבע הממונה. הסכמים להפעלת עשר טיסות שכר ללונדון על ידי ישראייר בוטלו על ידי סיטונאי שכר, שרכשו במקומם טיסות מסאן דור ו/או אל על, המאפשרות להם עירוב בין טיסות שכר לטיסות סדיר".

לטענת מנכ"לית ישראייר, סבינה בירן, "רק סאן דור יכולה לערב טיסות, מהטעם שאל על היא החברה הישראלית היחידה היכולה להפעיל טיסות סדירות. לראיה, בחודש וחצי האחרונים מופעלות על ידי ישראייר בסך הכל שתי טיסות שכר בינלאומיות בשבוע בלבד. מטוסי ישראייר נותרים ללא מעש בשדה התעופה".

לדברי בירן, "הפגיעה בשל השהיית תנאי סאן דור, עד כדי חשש קיומי, מקורה בשינוי המבני המתרחש בענף התעופה בעקבות המיזוג. סיטונאי השכר מעדיפים להתקשר עם המונופול הפרטי (חברת אל על, ז"ב) בעל הקשרים, הניסיון והידע, שהינם תוצר של המיזוג ואשר מעניקים לו עוצמה ויכולת מוגברות גם בתחום השכר, למול חברות תעופה ישראליות אחרות".