ירידה של כ- 5% בתנועת המטענים בנתב"ג במחצית הראשונה של ‏2002

ירידה של כ- 5% נרשמה בתנועת המטענים בנמל התעופה בן גוריון במחצית הראשונה של שנת 2002, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני מינהל התעופה האזרחית. מהנתונים עולה כי ב- 6 החודשים הראשונים של שנת 2002 שונעו בנתב"ג כ- 155 אלף טונות מטען לעומת כ- 164 אלף ט


00:00 ,19.08.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
אל על רשמה גידול של כ- 11% בכמות המטענים באמצעות צימצום משמעותי במטוסים חכורים
 
ירידה של כ- 5% נרשמה בתנועת המטענים בנמל התעופה בן גוריון במחצית הראשונה של שנת 2002, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני מינהל התעופה האזרחית.
 
מהנתונים עולה כי ב- 6 החודשים הראשונים של שנת 2002 שונעו בנתב"ג כ- 155 אלף טונות מטען לעומת כ- 164 אלף טונות בתקופה המקבילה של שנת 2001.
 
ממינהל התעופה האזרחית נמסר כי הירידה בתנועת המטענים, הנובעת מירידה בביקושים להטסת מטענים בדרך האוויר, ביקושים המושפעים ממגמת הירידה המתמשכת בהיקף הסחר הבינלאומי של ישראל.
 
יצויין כי במהלך הרבעון השני של השנה נרשם שינוי מגמה בתנועת המטענים מנתב"ג, כאשר בתקופה זו נרשם גידול בשעור של 4% בתנועת המטענים מנתב"ג לחו"ל. במהלך הרבעון השני התמתן קצב הירידה בתנועת המטענים לנתב"ג והסתכם בשעור של כ- 3%, לעומת הרבעון השני אשתקד.
 
לכמות המטען שהוטסה על ידי חברות "אל על" וק.א.ל נרשמה ירידה מתונה בשעור של כ- 1% בעוד  שלכמות המטען שהוטסה במטוסי "אל על" וק.א.ל נרשם גידול של כ- 11%. גידול זה התאפשר באמצעות צמצום משמעותי בשימוש של "אל על" בטיסות מטען חכורות מחברות זרות. חלק השוק המשותף של "אל על" וק.א.ל הגיע בתקופה זו ל- 73.7% מסך כמות המטען, לעומת 70.3% במחצית הראשונה של שנת 2001.
 
היצע הקיבולת למטען של חברת "אל על" כלל ארבעה מטוסי מטען מדגם בואינג 747, וכן קיבולת בטן של מטוסי נוסעים וקיבולת במטוסי מטען חכורים מחברות זרות ומחברת ק.א.ל.
 
היצע הקיבולת של חברת ק.א.ל כלל את שני מטוסי המטען מדגם בואינג 747 של החברה וכמות קטנה של קיבולת במטוסי מטען חכורים מחברות זרות.
 
היצע הקיבולת למטענים כלל גם את הקיבולת של חברות תעופה זרות- קיבולת הבטן של ארבעים חברות, שהפעילו טיסות נוסעים סדירות וקיבולת בטיסות מטען של שתי חברות: החברה האמריקאית "פדקס" והחברה הטורקית MNB, הפועלת בשרות חברת UPS. כמו כן, הופעלו מספר טיסות מטען לא סדירות באמצעות חברות זרות. לכמות המטען, שהוטסה על ידי חברות תעופה זרות, נרשמה ירידה בשיעור של כ- 16% וחלק השוק שלהן ירד ל- 26.3%, לעומת 29.7% במחצית הראשונה של שנת 2001.
 
 
מאת: אבנר עובדיה