ירידה של 2% בקווי הטיסה הפנים ארציים לאילת בשנת 2006

תנועת הנוסעים הפנים ארציים לאילת וממנה נמצאת במגמת ירידה משמעותית כאשר בהשוואה לשנת 2000 נרשמה ירידה של כ-20% במספר הנוסעים. כ-58% מהטיסות היו בקו שדה דב-אילת


00:00 ,15.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

תנועת הנוסעים הפנים ארציים לאילת וממנה נמצאת במגמת ירידה משמעותית כאשר בהשוואה לשנת 2000 נרשמה ירידה של כ-20% במספר הנוסעים. כ-58% מהטיסות היו בקו שדה דב-אילת
 
ירידה של 2% נרשמה בתנועת הנוסעים בקווים הפנים ארציים לאילת וממנה בשנת 2005, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2005, כך עולה מנתונים שהוצגו למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון  סיטרמן.
 
מהנתונים מתברר כי בשנת 2006 הטיסו חברות ארקיע וישראייר כ-1.008 מיליון נוסעים בכ-16 אלף טיסות סדירות לעומת 1.024 מיליון נוסעים בשנת 2005.
 
כ-58% מהטיסות היו בקו שדה דב-אילת, כ-37% בקו נתב"ג-אילת וכ-5% בקו חיפה-אילת שלא פעל בזמן מלחמת לבנון השנייה.
 
תנועת הנוסעים הפנים ארציים לאילת וממנה נמצאת במגמת ירידה משמעותית כאשר בהשוואה לשנת 2000 רושמת שנת 2006 ירידה של כ-20% במספר הנוסעים, וזאת לעומת ירידה של כ- 5% בלבד בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג.
 
בין הגורמים שתרמו למגמת הירידה ניתן למנות את הצמצום בביקושים במהלך שנות המיתון במשק והתייקרות מחירי הטיסות במהלך השנים האחרונות, כתוצאה מהעלייה החדה במחירי הדלק.
 
גורם נוסף למגמת הירידה בתנועת הנוסעים לאילת הוא הצמצום בצי המטוסים המשמש לטיסות פנים ארציות שרובו מושתת על מטוסי טורבו-פרופ.