יותר מ- 95% מחברות התעופה הזרות הטסות לישראל התקינו במטוסיהן דלת ביטחון חסינת ירי

יותר מ- 95% מחברות התעופה הזרות הפועלות בישראל הודיעו עד כה למשרד התחבורה כי התקינו במטוסיהן דלתות ביטחון חסינות ירי, המפרידות בין תא הטייס לנוסעים. החל מ- 1 בנובמבר 2003 מחוייבות כל חברות התעופה הזרות, הטסות לישראל להתקין


00:00 ,04.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
יותר מ- 95% מחברות התעופה הזרות הפועלות בישראל הודיעו עד כה למשרד התחבורה כי התקינו במטוסיהן דלתות ביטחון חסינות ירי, המפרידות בין תא הטייס לנוסעים.

החל מ- 1 בנובמבר 2003 מחוייבות כל חברות התעופה הזרות, הטסות לישראל להתקין במטוסיהן דלת ביטחון חסינת ירי, המפרידה בין תא הטייס לנוסעים, זאת כלקח מפיגועי ה- 11 בספטמבר בארה"ב שבהם השתלטו טרוריסטים על תא הטייס.

בעקבות לקחים שהופקו מהתרסקות מטוסי "אמריקן איירליינס" על מגדלי התאומים והפנטגון בארה"ב החליט שר התחבורה, אביגדור ליברמן לאסור על נחיתה של מטוסים זרים בשדות תעופה בישראל שלא יותקנו בהם דלתות משוריינות, העמידות בפני כדורים או "פריצה אלימה" של גורמים עויינים.

מנתונים שהגיעו לאגף הביטחון במשרד התחבורה עולה כי מתוך 71 חברות תעופה סדירות וצ'רטר הפועלות בישראל הודיעו עד כה 68 חברות תעופה כי הן אכן עומדות בדרישות הביטחון החדשות של ישראל.

ישראל מצטרפת בכך לארצות הברית ובריטניה, שהחליטו גם הן לאסור מ- 1 בנובמבר 2003 על נחיתה של מטוסים זרים שלא יהיו מצויידים בדלתות ביטחון מיוחדות החסינות בפני ירי.

דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי משרדו המליץ לכל סוכנויות הנסיעות בארץ שלא לרכוש חבילות תיור מחברות תעופה שלא יעמדו בנוהלי הביטחון החדשים של משרד התחבורה, זאת, כדי למנוע מצב שמטוסים של חברות אלה לא יורשו לנחות בארץ.

משרד התחבורה נקט לאחרונה בשורה של צעדים שנועדו להגביר את רמת הביטחון בתעופה האזרחית. בין השאר הוחלט לחייב את כל חברות התעופה הטסות לארץ לנעול את דלת תא הטייס לאורך כל שעות הטיסה ורועננו הוראות הביטחון בכל שדות התעופה בעולם המקיימים קשרי תעופה עם ישראל.