יוניסיס צופה כי חברות התעופה האמריקניות הוותיקות תהיינה רווחיות ב-2006

שוק חברות התעופה הוותיקות (Legacy) בארה"ב ייצא מהבעיות הפיננסיות שהטרידו אותן משנת 2000, וישיג גידול של 6-5 אחוזים בביקוש מנוסעים ובהכנסות השנה. כך עולה מתחזיות מומחי תחום התעופה בחברת המחשוב יוניסיס


00:00 ,25.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שוק חברות התעופה הוותיקות (Legacy) בארה"ב ייצא מהבעיות הפיננסיות שהטרידו אותן משנת 2000, וישיג גידול של 6-5 אחוזים בביקוש מנוסעים ובהכנסות השנה. כך עולה מתחזיות מומחי תחום התעופה בחברת המחשוב יוניסיס
 
"החברות הוותיקות בארה"ב שכרעו תחת הנטל של האתגרים שלאחר 11 בספטמבר, כמעט קרסו ממחירי הדלק שעלו ב-2004 ו-2005", אמר אוליבייה חורי, נשיא ומנכ"ל Unisys Global Transportation.


"חברות התעופה למדו בשנתיים האחרונות לקח יקר ערך, במיוחד בטיפול בעלות הגבוהה של דלק. אותן חברות תעופה שהצליחו להתמודד עם ההשפעה של מחירי דלק גבוהים יותר בצורת תעריפים גבוהים יותר או חיוב נוסעים על דלק, שמרו בדרך כלל על רווחיות, גם אם קטנה יותר; כפי שהיה המקרה עם מספר חברות תעופה מאירופה ואסיה. אנו צופים כי ככלל, התעשייה תחזור לרווחיות".
 
לפי תחזית יוניסיס, מספר הטיסות שנמצא היום ברמת שיא ימשיך לגדול לאורך השנה. חברות תעופה ותיקות נקטו גם בצעדים כדי להתחרות טוב יותר. הן הקטינו לאחרונה ציי מטוסים וכוח אדם כדי להתאים קיבולת לביקוש בשוק, מה שאפשר למספר חברות תעופה להעלות תעריפים בשווקי מפתח עם ביקוש גבוה.
 
הן גם הקטינו בעלויות בכ-9 מיליארד דולר לשנה, וצמצמו את פער ההוצאות בין חברות Legacyוחברות Low Cost. על פי דוחות עדכניים, חברות תעופה הגדילו פרודוקטיביות ביותר מ-33 אחוז והקטינו עלויות עבודה ביותר מ- 35 אחוז.
 
"בעוד אנו מאמינים כי ביקוש לטיסות נוסעים ימשיך לעלות, התחזית שלנו למטענים אוויריים (קרגו) הן מעורבות", הוסיף חורי. "לאזור דרום מזרח אסיה יש פוטנציאל גדול המבוסס על צמיחה כלכלית בסין, אך מיתון כלכלי על בסיס רחב ישפיע בבירור על הגידול בטיסות מטען ועל הרווחיות הכללית של חברות תעופה".
 
עם הגידול בטיסות נוסעים צופה יוניסיס בעיות שיצוצו בתחום בקרת תעופה (ATC), לאור העובדה שממשיך להיות צורך עולמי בעדכון מערכות ונהלי ATC כדי לצמצם למינימום עיכובים בגלל נפח תעבורה - במיוחד בחודשי השיא בקיץ.
 
יוניסיס צופה כי חברות תעופה יתחילו לחפש דרכים חדשות לתחרות דרך פעילויות עסקיות יעילות ומאובטחות יותר ב-2006, והן יתמקדו ביותר פעילויות שירות עצמי, תגי זיהוי בתדר רדיו (RFID), וטכנולוגיית קוד פתוח.
 
לפי יוניסיס, תעשיית התעופה צפויה להגיע ל-100 אחוז כרטיסים אלקטרוניים (e-Ticketing) בסוף 2007. החברות גם ימשיכו להשקיע כסף רב בבידוק (צ'ק-אין) ובורדינג בשירות עצמי.
 
מכשירים ניידים יהיו השלב הבא של שירות עצמי, ויאפשרו לנוסעים להזמין טיסות, לרכוש כרטיסים ולבצע צ'ק אין ממכשירים ניידים, כולל טלפונים סלולריים ומחשבי כף יד (PDAs), מה שישפר שירות לקוחות ויפחית עלויות לחברות ותעופה.
 
השימוש בתגי RFID פסיביים במטוסים מסחריים אשר אושר ב- 2005, טומן בחובו הבטחה לאמינות משופרת של טיפול במזוודות. עם זאת, העלות של תגי RFID מהווה עדיין נטל על חברות תעופה. מחירי תגים נעים היום סביב 12 סנט ליחידה ברכישות קטנות, וכ-7 סנט ליחידה עבור רכישות כמותיות.
העלות הנדרשת כדי שפתרון RFID יתאים לחברות תעופה הנה 3-1 סנט. יוניסיס צופה כי העלות של התגים תרד, וחברות תעופה יממשו את היתרונות של RFID בחמש השנים הבאות.
 
חברות תעופה יתחילו להחליף מערכות מחשוב קיימות עם טכנולוגיית קוד פתוח, המציעה את היתרונות הפוטנציאליים של עלויות נמוכות יותר ופעילות בין מערכתית מוגברת.
 
"2006 תהיה מונומנטלית, מאחר שרבות מחברות התעופה Legacy בארה"ב יוצאות מפשיטת רגל ועולות על הדרך לרווחיות", אמר רון קולמן, יועץ ל- Unisys Global Transportation. "הן ייהנו מהלקחים שנלמדו, וימשיכו לחפש דרכים חדשות להתחרות דרך הפחתת הוצאות והעלאת שביעות רצון לקוחות".
 
חורי מזהיר: "עם זאת, התפשטות שפעת העופות , התקפת טרור גדולה אחרת, או מחירי דלק גבוהים מהצפוי (לדוגמה, יותר מ- 70 דולר לחבית), עלולים ליצור לחצים בלתי צפויים ולהקפיא את הגידול בתעשיית התעופה".
 
יוניסיס הנה ספקית שירותים מלאים לתעשיית התעופה העולמית מזה 50 שנה. החברה מספקת שירותי תכנון, ייעוץ, פיתוח פתרונות, הטמעת יישומים ותמיכה בתפעול בתחומים של אבטחה, שירותי נוסעים, שירות שדות תעופה, לוגיסטיקה, אירוח וניתוח פיננסי.
 
לקוחות יוניסיס כוללים יותר מ- 200 חברות תעופה, יותר מ- 100 נמלי תעופה, ורבים מארגוני הלוגיסטיקה המובילים ברחבי העולם. דרך אסטרטגיית -3D Visible Enterprise הייחודית שלה מאפשרת יוניסיס ללקוחותיה בתחום התעופה לבצע פעילויות עסקיות מאובטחות. יוניסיס ישראל היא הסניף המקומי של יוניסיס העולמית – חברת שירותי ופתרונות טכנולוגיית מידע.