מנכ"ל יוניברס לוגיסטיקה: לאחרונה ויותר מבפעם אחת, ארעו מקרים, בעיקר לפני חגים או בסופי רבעונים, של צוואר בקבוק ביכולת הקליטה של המערכת בממן;ממן בתגובה: המטען שלהם עוכב, וזה לא הפעם הראשונה, עקב סיבות בטחוניות
"ברצוני להביא בפניך נושא שאך חוזר על עצמו מידי רבעון ו/או בתקופות של חגים ומועדים. לאחרונה אנו עדים למצב בו ממן אינה ערוכה לקליטת כמות גדולה של מטענים, כמו כן, בעקבות הלחץ על המסוף משלוחי יצוא אינם מסיימים במועד את תהליכי הביטחון, ולא נשלחים בטיסות המוזמנות". כך כתב משה רצאבי, מנכ"ל חברת יוניברס לוגיסטיקה בע"מ, למכנ"ל ממן, אלי דלאל.
לטענת רצאבי, לאחרונה ויותר מבפעם אחת, ארעו מקרים, בעיקר לפני חגים או בסופי רבעונים (חברות הנסחרות בבורסה מנסות להציג במאזן הרבעוני פעילות), של צוואר בקבוק ביכולת הקליטה של המערכת בממן, מצב שלדבריו לא היה קודם לכן.
הוא ציין כי, כתוצאה מכך, ישנה פגיעה בכמה מישורים. במישור הראשון, חל איחור בהגעת הטובין ליעד שכן ליעדים מסוימים או טיסות ימיות. במישור השני, מזמן שחרור הטובין ועד לטיסה הבא – אם יש מקום נצברים לחובת היצואן ימי אחסנה הואיל והימים החופשיים קוצצו ל-3 ימים בלבד. ולבסוף, נוצרים עימותים או ביטולי הזמנות כתוצאה מהאיחור.
"הכמות הגדולה של מטענים יוצרת לחץ על תהליכי הבטחון ומשלוחי יצוא אינם מסיימים במועד את תהליכי הבטחון ולא נשלחים בטיסות המוזמנות", אמר רצאבי והוסיף כי בדרך כלל מטענים מעוכבים במסוף המטענים כ-48 שעות ואילו בזמני לחץ של חגים וסופי רבעון הם מעוכבים כ-72 שעות מצב שלדבריו גורם למטענים לאחר לטיסות. "מה עוד שהטיסות הבאות יכולות לפעמים להיות כעבור 3-4 ימים".
כדוגמא, הביא רצאבי ארוע של יצוא טובין אשר הגיע למסוף ביום רביעי 01.12.04 והיה מיועד לטיסות של אל על וחברת סייפרוס אייר ביום שישי 03.12.04, אולם עקב בעיות ולחצים לא הסתיים תהליך הביטחון. לדבריו, מועדי הטיסות הבאות היו ביום שני 6.12.04 וכל שנותר לו היה רק לקוות שלא יהיו בעיות מקום או שינוי בגודל/סוג המטוס.
"אנו סבורים כי המחלקות השונות של ממ"ן כולל מחלקת הביטחון אמורות להיות ערוכות ומתוגברות בצוותים אשר יתנו מענה וטיפול בימים לחוצים, מועדים, וסוף רבעונים", כתב.
רצאבי מבקש את מר דלאל לשים דגש בנושא, על מנת לעשות הכל ולאפשר יציאת הטובין במועד הטיסה.
מחברת ממן נמסר בתגובה: "אנו מתפלאים על פנייתו הנמהרת של מר רצאבי לתקשורת. שכן, מטענו עוכב, וזה לא בפעם הראשונה, עקב סיבות בטחוניות".
יוניברס לוגיסטיקה: טענות כנגד עומס במסוף ממן
מנכ"ל יוניברס לוגיסטיקה: לאחרונה ויותר מבפעם אחת, ארעו מקרים, בעיקר לפני חגים או בסופי רבעונים, של צוואר בקבוק ביכולת הקליטה של המערכת בממן;ממן בתגובה: המטען שלהם עוכב, וזה לא הפעם הראשונה, עקב סיבות בטחוניות
00:00 ,12.12.2004
עשוי לעניין אותך
ישראייר תובעת 8 מיליון שקל מאל על: "ניצלה מעמדה המונופוליסטי בקו לניו יורק"
סוויס מציגה: מטוס מנהלים מציריך לניו-יורק
מבקר המדינה בודק אם הפרטת אל על וצים מספקת דרישת מערכת הביטחון
אל על ובריסל איירליינס על סף חתימת הסכם קוד שרינג
ועדת הכלכלה תלווה את הליך הפרטת אל על ומכירת ארקיע
רש"ת: גידול של 9.97% בהיקף הטיפול במטענים בחודש אוקטובר