יוגבלו המראות של מטוסים מרעישים אחרי 11 בלילה

שר התחבורה והשר להגנת הסביבה מציעים להגביל את הפעילות בשעות הלילה בין 23:00 ו-6:00 למטוסים שקטים בלבד. בנוסף מציעים השרים לפרוס את זמני ההמראות והנחיתות של המטוסים על פני כל שעות היממה


00:00 ,27.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה והשר להגנת הסביבה מציעים להגביל את הפעילות בשעות הלילה בין 23:00 ו-6:00 למטוסים שקטים בלבד. בנוסף מציעים השרים לפרוס את זמני ההמראות והנחיתות של המטוסים על פני כל שעות היממה
 
בפגישה שקיימו השרים גדעון עזרא ושאול מופז, בהשתתפות ראשי משרדי הגנת הסביבה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, הוחלט לשים סוף לרעש המטוסים המהווה מטרד של ממש לתושבי האזורים הסמוכים לנתב"ג.
 
בדיון שנערך לאחרונה בלשכת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, בנוכחות השר להגנת הסביבה גדעון עזרא, מנכ"ל רש"ת גבי אופיר, ובהשתתפות מומחים ואנשי המשרדים להגנת הסביבה והתחבורה והבטיחות בדרכים, החליטו השרים להעביר הצעה להחלטה לועדת השרים לאיכות הסביבה.
 
עיקרי ההחלטה מציעים הגבלה של שעות טיסות בלילה בין השעות 23:00-06:00 למטוסים מרעישים. בשעות אלה תתאפשר המראה ונחיתה של מטוסים שקטים בלבד. כמו כן, חברות התעופה יידרשו להפחית את הרעש שנגרם ממטוסים בכל שעות היום והלילה, בהתאם לסטנדרט שיקבע על ידי מומחים לאיכות הסביבה. בנוסף, מציעים השרים לפרוס את זמני ההמראות והנחיתות של המטוסים על פני כל שעות היממה, במטרה לפזר את הרעש ולהפחיתו. ההחלטה תעבור הרצת ניסיון של שישה חודשים מרגע קבלת ההחלטה וכניסת התקנות לתוקף.
 
השר מופז: "אני מאמין שניתן להפחית את הסבל שנגרם זה שנים לתושבים סביב נמל התעופה, ויחד עם זאת לשמור על האינטרסים הכלכליים של חברות התעופה. אנחנו נדאג ונפעל לטובת איזון נכון בין הזכות לאיכות חיים של התושבים ובין תנועת המטוסים."
 
השר גדעון עזרא:" ההחלטה חשובה ומשמעותית מאוד לתושבים שסובלים מרעשי המטוסים. הצלחנו להגיע לנוסחה שתאפשר הפחתה משמעותית מאוד של הרעש ולפזרו לאורך היממה. הגיע הזמן שתושבים באזור ישנו בשקט, תגדל התחרות בשוק ונהיה כמו כל המדינות שאיכות הסביבה חשובה להן".
 
גבי אופיר: "פתיחת הלילה מקטינה את סף הרעש. זוהי תרומה גדולה לאיכות החיים של התושבים ביחס למציאות הקיימת כיום. ההחלטות נבדקו מבחינה מקצועית והתקבלו תמיד עם הפנים אל התושבים ולרווחתם. אנו תמימי דעים עם משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה, ונמשיך לחפש דרכים נוספות על מנת להיטיב עם התושבים".