יו"ר פורום מטען אוויר: להשהות העלאת תעריף הביטחון עד לקיום בדיקה חיצונית

אילן שחר מוחה על כוונת אל על מטענים להעלות את היטל הביטחון ועל הכוונה לחשב את ההיטל על פי המשקל בפועל ולא כפי שהיה נהוג עד היום. אל על מטענים בתגובה: הבדיקה הביטחונית נעשית עבור כל משקל החבילה


00:00 ,18.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אילן שחר מוחה על כוונת אל על מטענים להעלות את היטל הביטחון ועל הכוונה לחשב את ההיטל על פי המשקל בפועל ולא כפי שהיה נהוג עד היום. אל על מטענים בתגובה: הבדיקה הביטחונית נעשית עבור כל משקל החבילה
 
שחר אילן, יו"ר פורום מטען אוויר, שלח אתמול מכתב אל דני שפירא, מנהל אגף מטען בחברת אל על, בנוגע להודעת החברה על שינוי תעריף היטל הביטחון. עותקים מהמכתב נשלחו למנכ"ל משרד התחבורה, מר גדעון סיטרמן, הממונה על ההגבלים העסקיים, גבק רונית קן, ולמנכ"ל חברת אל על, חיים רומנו.
 
מכתבו של אילן נשלח בעקבות הודעתה של חברת אל על מטענים מה-16 באוקטובר בו היא הודיעה ללקוחותיה כי היטל הביטחון יחושב החל מה-23 באוקטובר על פי משקל חיוב ההובלה ולא על פי המשקל הפיזי כפי שהיה נהוג עד כה. אל על הוסיפה בהודעתה כי החיוב על פי משקל ההובלה מתל אביב יעלה מ-15 סנט ל-18 סנט לקילוגרם.
 
יו"ר פורום מטען אוויר קרא במכתבו להשהות את החלטת אל על בנושא ולקיים בדיקה חיצונית בנוגע לעלות הוצאות הביטחון האמיתיות לנושא המטען. אילן שחר הוסיף כי הוא וחבריו ידרשו בתוקף קיום בדיקה שכזאת לאלתר על ידי הגורמים המוסמכים לעניין.
 
אילן שחר כתב כי "אין אנו מבינים כיצד משפיע נפח החבילה אשר בגינה משולמת ההובלה על תהליך הביטחון, מלבד האפשרות ליצור רווח נוסף אשר בגינו לא קיימת תחרות או ניתן לקבל הנחות וכי ההיטל מהווה תוספת נטו לעלות ההובלה".
 
יו"ר פורום מטען אוויר הוסיף וכתב כי על חברת אל על, כמוביל מטען הגדול בישראל, לנהוג בהגינות ואחריות מול ציבור המשתמשים הנאמן מזה שנים רבות.
 
יאיר ביטון מחברת אל על מטענים מסר בתגובה כי הבדיקה הביטחונית נעשית עבור כל משקל החבילה, ואין כל הקלה באם מדובר בחבילה נפחית או על פי משקל בפועל. הוא הוסיף כי בנוגע להיטל הדלק ישנו הגיון בהבדל בחישוב בין חבילה נפחית או משקל בפועל ושם ההנחה מוצדקת, אך אין כך הדבר בכל הנוגע לבדיקה הביטחונית.