יו"ר אל על הגיע בשישי בלילה לשדה התעופה כדי לפתור הסכסוך עם העובדי הקרקע - והשיג הסכם
דרמה לילית התרחשה במתקני אל על ביום שישי בלילה, לאחר כניסת השבת: יו"ר הדירקטוריון, יאיר שמיר, הוזעק לקראת חצות למשרדי החברה על מנת לטפל במשבר עם עובדי הקרקע, שמנעו העברה של ציוד לטרמינל החדש בנתב"ג 2000
00:00 ,31.10.2004
דרמה לילית התרחשה במתקני אל על ביום שישי בלילה, לאחר כניסת השבת: יו"ר הדירקטוריון, יאיר שמיר, הוזעק לקראת חצות למשרדי החברה על מנת לטפל במשבר עם עובדי הקרקע, שמנעו העברה של ציוד לטרמינל החדש בנתב"ג 2000. למשרדי החברה הוזעק גם בא הכוח המשפטי של נציגות העובדים, עו"ד טל חוטר ישי, כדי לנסח מסמך הסכמות עם ההנהלה בניסיון לפתור את הסכסוך. בתום שיחה ממושכת נחתם הסכם שאיפשר את שינוע הציוד.
האירועים התחילו ביום שישי בבוקר. עובדי התחזוקה של אל על מנעו העברת ציוד לטרמינל החדש, לקראת תחילת הפעלתו ביום שלישי. הסמנכ"ל למשאבי אנוש, ראובן ורובניק, כינס את נציגי העובדים לישיבת חירום בצהריים. עובדי הקרקע דרשו מההנהלה, בין השאר, לעמוד בהתחייבותה להקים האנגר מטוסים חדש, כפי שהוחלט בתוכניות לנתב"ג 2000. בנוסף דרשו מההנהלה תשלום בגין המעבר לטרמינל החדש ושיפור תנאי העבודה.
הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות. נציגות העובדים החליטה לפתוח במאבק כללי נגד ההנהלה ולשבש את הפעילות בטרמינל החדש. למתקני החברה הוזמנו חברי מועצת העובדים, שאישרו את ההחלטה.
המתח הגיע לשיאו לאחר שהעובדים מנעו ניסיון נוסף של ההנהלה להעביר ציוד לטרמינל החדש. ורובניק איים כי יפטר נציגי עובדים. לאחר שיחת טלפון בין מנכ"ל אל על, עמוס שפירא, מחו"ל למזכיר נציגות העובדים, מיכאל כוכבי, זומנה ישיבת נוספת עם ורובניק לשישי בערב.
בפגישה הלילית חזרו העובדים על עמדותיהם, ואז הוחלט להזעיק - למרות שעת הלילה המאוחרת, עמוק בתוך השבת - את שמיר ואת עו"ד חוטר ישי למשרדי החברה בנתב"ג. בפגישה בחצות הלילה הסביר שמיר לנציגי העובדים כי הוא יו"ר זמני באל על - בעוד כחודש צפויים בעלים חדשים לחברה, כנראה קבוצת כנפיים - ולכן אינו מוסמך לאשר את הקמת ההאנגר.
בתום שיחה ממושכת נחתם מסמך הסכמות, שלפיו יאושרו תחילה תוכניות ביצוע להאנגר. כן הושגה הסכמה לגבי דרישות העובדים בעניין שיפורים בתנאי עבודתם. נציגי העובדים ויתרו להנהלה בעניין תשלום מיוחד בעבור המעבר לטרמינל החדש. ההסכם הלילי סלל את הדרך לתחילת שינוע הציוד, מאתמול בבוקר, לטרמינל החדש.
האירועים התחילו ביום שישי בבוקר. עובדי התחזוקה של אל על מנעו העברת ציוד לטרמינל החדש, לקראת תחילת הפעלתו ביום שלישי. הסמנכ"ל למשאבי אנוש, ראובן ורובניק, כינס את נציגי העובדים לישיבת חירום בצהריים. עובדי הקרקע דרשו מההנהלה, בין השאר, לעמוד בהתחייבותה להקים האנגר מטוסים חדש, כפי שהוחלט בתוכניות לנתב"ג 2000. בנוסף דרשו מההנהלה תשלום בגין המעבר לטרמינל החדש ושיפור תנאי העבודה.
הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות. נציגות העובדים החליטה לפתוח במאבק כללי נגד ההנהלה ולשבש את הפעילות בטרמינל החדש. למתקני החברה הוזמנו חברי מועצת העובדים, שאישרו את ההחלטה.
המתח הגיע לשיאו לאחר שהעובדים מנעו ניסיון נוסף של ההנהלה להעביר ציוד לטרמינל החדש. ורובניק איים כי יפטר נציגי עובדים. לאחר שיחת טלפון בין מנכ"ל אל על, עמוס שפירא, מחו"ל למזכיר נציגות העובדים, מיכאל כוכבי, זומנה ישיבת נוספת עם ורובניק לשישי בערב.
בפגישה הלילית חזרו העובדים על עמדותיהם, ואז הוחלט להזעיק - למרות שעת הלילה המאוחרת, עמוק בתוך השבת - את שמיר ואת עו"ד חוטר ישי למשרדי החברה בנתב"ג. בפגישה בחצות הלילה הסביר שמיר לנציגי העובדים כי הוא יו"ר זמני באל על - בעוד כחודש צפויים בעלים חדשים לחברה, כנראה קבוצת כנפיים - ולכן אינו מוסמך לאשר את הקמת ההאנגר.
בתום שיחה ממושכת נחתם מסמך הסכמות, שלפיו יאושרו תחילה תוכניות ביצוע להאנגר. כן הושגה הסכמה לגבי דרישות העובדים בעניין שיפורים בתנאי עבודתם. נציגי העובדים ויתרו להנהלה בעניין תשלום מיוחד בעבור המעבר לטרמינל החדש. ההסכם הלילי סלל את הדרך לתחילת שינוע הציוד, מאתמול בבוקר, לטרמינל החדש.
עשוי לעניין אותך
26.10.2004
TNT מציגה גידול של 144% ברווח הנקי ברבעון השלישי
21.10.2004
הלב ממריא הביתה
20.10.2004
פרס, שלום, פרץ וגילרמן ישתתפו בדיוני הועידה השנתית של המי"ל
19.10.2004
עובדי התחזוקה באל על מאיימים לשבש המעבר לנתב"ג 2000
18.10.2004
נשיא סוויס העולמית יגיע לביקור בישראל בטיסת סוויס הראשונה שתנחת בטרמינל 3
17.10.2004
אושר צו מיוחד המבטיח שילוב צוות ישראלי בחברת ”אל על” להפעלת טיסות בשעת חירום