טקס חתימת חוזה להפעלת מסוף מטענים נוסף בנתב"ג נערך הבוקר

רשות שדות התעופה חתמה על הסכם הקמת מסוף המטענים השני בנתב"ג; תחום הטיפול וניטול המטענים האוויריים בישראל נפתח לראשונה לתחרות


00:00 ,20.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הבוקר נערך טכס החתימה על החוזה להפעלת מסוף מטענים נוסף בטרקלים מצדה בנתב"ג.
בטכס נשאו דברים מר יורם שפירא - הממונה בפועל על מסחר, נכסים ופיתוח עסקי ברש"ת, מר גבי אופיר -  מנכ"ל רש"ת, מר צבי שלום -  יו"ר מועצת הרשות, מר דוד לאופר -  דירקטור מטעם סוויספורט ישראל וד"ר לודוויג ברטש – יו"ר סוויספורט ישראל וסגן נשיא סוויספורט אינטרנשיונל.
 
הטכס נערך בעקבות חתימת רשות שדות התעופה על ההסכם להקמת מסוף המטענים השני בנתב"ג, ובכך נפתח לראשונה לתחרות תחום הטיפול וניטול המטענים האוויריים.
 
כזכור, רשות שדות התעופה חתמה ביום 1.6.04 על הסכם הקמת מסוף המטענים הכללי השני בנתב"ג עם תאגיד בבעלות החברות Swissport International דנקנר השקעות, לאופר תעופה, פליינג קרגו ו – ק.א.ל.
 
גבי אופיר, מנכ"ל רשות שדות התעופה, אמר כי חתימת ההסכם מבשרת על פתיחת עידן חדש בתחום הטיפול במטענים אוויריים לישראל וממנה. לדבריו, עם החתימה הושלם שלב חשוב בדרך הארוכה לפתיחת התחום לתחרות, אשר מטבעה צפויה להיטיב עם חברות התעופה, עם העוסקים בתחום ההטסה והשינוע הבינלאומי של מטענים בדרך האוויר ועם הציבור בישראל בכללותו.
 
משך למעלה משלושים שנים נשלט תחום הטיפול במטענים אוויריים בישראל בידיה של חברה אחת ויחידה - ממן מסופי מטען וניטול בע"מ, המחזיקה במונופולין מוחלט בתחום זה. לפני מספר שנים החליטה ממשלת ישראל לפתוח את תחום הטיפול במטענים אוויריים בישראל לתחרות והורתה לרשות שדות התעופה לפרסם מכרז. בסיום ההליכים, נבחרה קבוצת סויספורט ישראל כקבוצה אשר תקים ותתפעל את מסוף המטענים הכללי השני בנמל התעופה בן גוריון. עם חתימת ההסכם, נסתיים שלב משמעותי ועיקרי בדרך לפתיחת התחום לתחרות.
 
הקבוצה שנבחרה כוללת את החברות המובילות בתחומן והמשלבות מומחיות עסקית וניסיון רב בניהול מסופי מטען, לוגיסטיקה, שילוח והטסת מטענים, שירותי קרקע למטוסים ובתחום הפיננסי.
 
היקף ההשקעה הכספית בהקמת מסוף המטענים מוערך בלמעלה מ – 18 מיליון דולר. על פי ההסכם, יוקם מסוף המטענים על ידי הקבוצה ובמימונה ועם סיום בנייתו, יתופעל המסוף על ידה במהלך תקופת הזיכיון בת 20 שנה. נציגי הקבוצה העריכו היום כי משך הזמן הצפוי להקמת המסוף הוא כשמונה עשר (18) חודשים ותחילת פעילותו של המסוף צפויה, איפה, במחצית שנת 2006