טקס חנוכת תחנת המכס בסוויספורט

יו"ר ועד עובדי מכס נתב"ג: בית מכס נתב"ג שלח זרוע נוספת ואני בטוח שזרוע זו תיתן את המקצועיות שבה ואת היכולות והשירות גם כאן". אמנון אברהם: המתקן של ממן הגיע לרוויה לפני שנים והצורך במסוף כמו סוויספורט הוא צורך ממשי


00:00 ,29.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ועד עובדי מכס נתב"ג: בית מכס נתב"ג שלח זרוע נוספת ואני בטוח שזרוע זו תיתן את המקצועיות שבה ואת היכולות והשירות גם כאן". אמנון אברהם: המתקן של ממן הגיע לרוויה לפני שנים והצורך במסוף כמו סוויספורט הוא צורך ממשי
 
תחנת המכס במסוף המטענים של סוויספורט נחנכה היום בנוכחות של בכירי המכס ואנשי חברת סוויספורט וכן אנשי מגזר התעופה שהגיעו לנתב"ג.
 
יו"ר ועד עובדי מכס נתב"ג ציין כי "זהו יום חשוב מאד עבורנו. זה ציון דרך וסגירת מעגל. בית מכס נתב"ג שלח זרוע נוספת ואני בטוח שזרוע זו תיתן את המקצועיות שבה ואת היכולות והשירות גם כאן".
 
אמנון אברהם, מנכ"ל סוויספורט ישראל, ציין בדברים שנשא כי "אנו עוסקים בהקמת סוויספורט כבר למעלה מ-8 שנים. היום יום מיוחד. מדובר בצעד בדרך לא קלה ואפילו מתישה לכיוון של יעד מוחשי. המבנה המפואר הזה הוא חלק ממסוף מרשים ואנחנו נמתין עד שהעסק יעבוד במלוא הקצב והתפוקה".
 
אברהם ציין בדבריו כי "אנשי המכס התגלו לאורך הדרך כבני הברית הקרובים והאפקטיביים שלנו מבין כל הגורמים הממלכתיים שאנו מתעסקים אתם. זו היתה הפתעה נעימה ולא מובנת מאליה. מדובר בגוף עסקי ויעיל שמבין היטב את תפקידו ואת עוצמתו והוא הלך איתנו לאורך כל הדרך כדי לעזור ועל כך אני מודה להם".
 
אברהם הוסיף ואמר כי "הקמת המסוף זה היא למעשה יישום של החלטת ממשלה מיוני 1997. המכס היה הגורם שהבין בצורה הטובה ביותר שמדובר לא רק בבעלי הון שבאים לעשות רווחים על חשבון הציבור אלא יישום של מדיניות ממשלתית שנועדה להשיג תחרות במשק בכלל ובהובלת מטענים באוויר בפרט.
 
"במכס הבינו שללא השמירה על שוויוניות בין כל המתחרים, גורם כמו סוויספורט, חזק ככל שיהיה, לא יוכל להרים את הראש מול הגורם המונופוליסטי שמאד מתקשה לוותר על מעמדו".
 
אברהם הודה באופן אישי לעמי סגל, דורון ארבלי, דוד חורי, ראובן מלצר מהנהלת המכס ואף לעובדי חברת ממן. "הם הוזמנו", ציין אברהם, "אך בחרו שלא להגיע. המסר שלי להם היא: תחרות זה לא דבר רע. היא קיימת בכל שדות התעופה המודרניים בעולם. זה לטובת הלקוחות ולא פועל נגדם. שת"פ תפעולי הוא הכרחי. אני חושב שההתנהגות צריכה פשוט להשתנות לטובת כל אלו שעוסקים בנושא. תחרות היא לא אויבות. יש לי הרבה חברים בממן והם עומדים נבוכים. שדה התעופה רווי כבר הרבה שנים. המתקן של ממן הגיע לרוויה לפני שנים והצורך במסוף כמו סוויספורט הוא צורך ממשי".
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, ציין בדברים שנשא כי "זהו חלום שמתחיל להפוך למציאות. אנו נהנינו מהתחרות שבפתח עוד לפני שהמסוף מתחיל לפעול".
 
שרון ציין כי "כבר במהלך ההקמה הרגשנו בשיפור השירות בממן שחש בתחרות. לעומת זאת, אנו חוששים מההתרוצצויות בין המסופים ואי הנוחות שעלולה להפוך גם להוצאה כספית".
 
שרון בירך את הנהלת ועובדי מכס נתב"ג והביע תקווה כי היתרונות במסוף יעלו על החסרונות. שרון איחל הצלחה לאמנון אברהם ולאנשי סווסיפורט ואמר כי "הדרך עוד ארוכה. המתקן נראה מפואר ואין לי ספק שההמשך יהיה לא פחות טוב".
 
דורון ארבלי, ראש מינהל המכס, ציין בדבריו כי מבחינת אנשי המכס מדובר בעידן חדש. "מסופי המטען הם חלק חשוב ומרכזי של שרשרת האספקה של מדינת ישראל. רשות המסים מייחסת לכך חשיבות רבה. המכס הצהיר שהוא יעמוד במשימה, מתוך חזון וראיה להוביל תהליכים שיסייעו לסחר".
 
ארבלי הודה לכל מי שעסק בעבודה וציין כי "מכס נתב"ג בראשות רפי גבאי הוביל ויוביל פרוייקטים רבים, תוך הפגנת מקצועיות רבה, שמעמידה את המכס הישראלי בשורה אחת עם רשויות מכס אחרות בעולם".
 
רפי גבאי, גובה מכס נתב"ג, ציין בדבריו כי "פתיחת המסוף החדש היא החלטה של הרגולטורים לפתוח את שוק הובלה המטענים באוויר לתחרות. רשות המסים קיבלה החלטה אסטרטגית לקדם את התחרות לטובת היבואנים והיצואנים מתוך הכרה שיש לפתיחת המסוף תרומה גבוהה לכלכלת ישראל. אני מאמין שתוך זמן הקצר ניתן יהיה לראות תחרות אמיתית בין המסופים הפנימיים והחיצוניים בנתב"ג".
 
גבאי הוסיף ואמר כי "הפעלת מסוף המטענים הוא נושא תפעולי מורכב. באנו לתת פתרונות תוך התקדמות בקצב הפעילות של המסוף. הטמעת תהליך העבודה, שהוא חדש לכולנו, דורש זמן וסבלנות ואנו מקווים שתוך זמן קצר כל הגורמים ייכנסו לעבודה מלאה תחת סביבה רווית מסופים".
 
מוטי לוין, מנכ"ל קבוצת ממן השוהה בימים אלו יחד עם עובדי החברה בנופש בחו"ל, מסר כי הוא מברך את סוויספורט ישראל לרגל פתיחת המסוף החדש שלה.