טייסי המטענים באל על החלו בעיצומים; מאיימים בשביתה

נציגיהם נפגשו בשבוע שעבר עם הסמנכ"ל למשאבי אנוש, ראובן ורובניק, והעמידו אותו על חומרת המצב. הנציגים יצאו בתחושה "לא טובה"; עתה הם החלו לשבש את הטיסות ומאיימים להשבית כליל את הטסת המטענים


00:00 ,16.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לטייסי אל על המפעילים את צי מטוסי המטען מדגם בואינג של 747-200 נמאס מההנהלה המתייחסת אליהם כמו אל "נהגי תובלה", כהגדרתם. תחושה זו מסבירה את התסיסה כיום בקרב 65 קברניטים וקצינים ראשונים של הצי, המונה חמישה מטוסים שפועלים עתה כמטוסי מטען. לכן, נציגיהם נפגשו בשבוע שעבר עם הסמנכ"ל למשאבי אנוש, ראובן ורובניק, והעמידו אותו על חומרת המצב. הנציגים יצאו בתחושה "לא טובה"; עתה הם החלו לשבש את הטיסות ומאיימים להשבית כליל את הטסת המטענים.

לדברי אחד מטייסי הצי, "אנו מרגישים 'בנים חורגים' ביחס לטייסי מטוסי נוסעים בחברה. ההנהלה לא מתייחסת אלינו במלוא הרצינות ולא נותנת את דעתה לסגנון העבודה הקשה שלנו. כטייסים של מטוסי מטען אנו מגיעים למקומות מאוד רחוקים במזרח הרחוק, ולא אחת מצאנו כי לא דאגו לנו לבית מלון ראוי. כמו כן אנו שוהים תקופות ארוכות מאוד בחו"ל, בגלל נתיבי הטיסה והיעדים ארוכי הטווח, מבלי שנוכל לקחת איתנו בני משפחות", אמר הטייס.

לדבריו, טייסי הצי דורשים תוספת שכר שתבטא את המאמץ ושעות העבודה הממושכות שהם משקיעים בהטסת מטוסי המטען הישנים של החברה. כן הם דורשים שיפור ביחסה של ההנהלה, שיתבטא למשל, בייצוב לוח הטיסות שלהם ואפשרות לקחת בני משפחה לחו"ל. בנוסף, הם דורשים לעבור ולהטיס מטוסי נוסעים מדגמי בואינג באל על.

מהנהלת אל על נמסר: "החברה מייחסת חשיבות לפעילות המטען בחברה, והיא מכירה בעבודתם הקשה טייסי צי מטוסי הבואינג 747-200 לפעילות זו. לא ידוע על מחאה בעניין ולא היתה כל פנייה להנהלת החברה".