טייסי המטען באל על: נחריף את העיצומים בעקבות כשלון המשא ומתן עם ההנהלה

מחריף הסכסוך בין הנהלת חברת אל על לטייסי המטען. אתמול נכשלה הפגישה בין הסמנכ"ל למשאבי אנוש, ראובן וירובניק, לוועד הטייסים, בראשותו של קברניט איתי רגב, שנועדה לפתור את המחלוקת.


00:00 ,17.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מחריף הסכסוך בין הנהלת חברת אל על לטייסי המטען. אתמול נכשלה הפגישה בין הסמנכ"ל למשאבי אנוש, ראובן וירובניק, לוועד הטייסים, בראשותו של קברניט איתי רגב, שנועדה לפתור את המחלוקת. בעקבות זאת מתכוונים הטייסים להחריף את העיצומים שהם נוקטים בימים האחרונים, עד כדי אפשרות להשבתה מלאה של טיסות המטען. במסגרת העיצומים מתייצבים טייסי המטען לחלק מהטיסות באיחור, ולעתים לא מתייצבים כלל.

"ההנהלה לא מעוניינת לעזור לטייסי המטען. 'יש הסכם ותעבדו לפיו', נאמר לנו", אמר אתמול רגב לאחר הפגישה. טייסי המטען מלינים על יחסה המפלה לרעה, לטענתם, של ההנהלה כלפיהם. הצי מונה 5 מטוסי בואינג 747-200, ומועסקים בו 65 קברניטים וקצינים ראשונים.

אחד מטייסי המטען אמר אתמול: "ההנהלה לא מתייחסת אלינו במלוא הרצינות, ולא נותנת את דעתה לסגנון העבודה הקשה שלנו. כטייסים של מטוסי מטען אנו מגיעים למקומות במזרח הרחוק. לא אחת מצאנו כי לא דאגו לנו לבית מלון ראוי.

"אנו שוהים תקופות ארוכות בחו"ל בגלל נתיבי הטיסה והיעדים המרוחקים, מבלי שנוכל לקחת איתנו בני משפחה. הרבה פעמים אנו יוצאים את הארץ מבלי שנדע מתי בדיוק נשוב. קרה לא פעם, שביום בו היינו אמורים לטוס ארצה, קיבלנו ברגע האחרון הודעה כי עלינו להתעכב עוד יומיים-שלושה כדי שיהיו מספיק מטענים להטיס.".

לדבריו, טייסי המטען דורשים תוספת שכר שתבטא את המאמץ ושעות העבודה הממושכות, וכן שיפור ביחסה של ההנהלה - למשל ייצוב לוח הטיסות ואפשרות לנסוע עם בני משפחה לחו"ל.

מהנהלת אל על נמסר אתמול בתגובה: "ההנהלה מעריכה את עבודת טייסי המטען כמו את עבודתם של כל עובדי החברה. מעבר לכך, אין ההנהלה מתייחסת לדיונים עם העובדים".